Mégse

Így kérünk mi…

Szponzorációs konferenciát tartott a Magyar Kajak-Kenu Szövetség. A Magyar Sport Házában tartott rendezvényen a vállalati kommunikációt és a szponzorációs lehetőségeket ismerő szakemberek tartottak előadásokat a kajak-kenus tagszervezetek vezetőinek és több más sportág képviselőjének.

Hír

Az MKKSZ tavaly őszi szakmai konferenciáján megtartott kommunikációs szekcióbeszélgetésen merült fel igényként, hogy a szövetség háttér információk átadásával segítse a klubok szponzorkeresését. A szakmai nap előadói ebben igyekeztek kézzel fogható támpontokat nyújtani a hallgatóságnak.

A nyitó előadáson Szeles Nóra üzletfejlesztési tanácsadó arról beszélt, hogy milyen különbségek vannak a szponzoráció és az adományozás között és hogyan válik a szponzorációs végeredményben a kommunikáció részévé. Az őt követő Liptay Gabriella, a T-Mobile és az Invitel volt kommunikációs vezetője a nagyvállalatok szponzorációs gyakorlatáról tartott előadást és arról, hogy a multinacionális cégek milyen szempontok alapján választják ki támogatottjaikat.

A szakmai napon szó volt az online közösségépítésről is. Szántó Zsófia előadásában bemutatta, hogy miért és hogyan érdemes használni ezeket a felületeket a napi kommunikáció és ezen belül a szponzoráció területén.

„5,6 millió internethasználó van ma Magyarországon, ebből 3,7 millióan vannak jelen a facebookon is. Hozzájuk leginkább megbízható információk nyújtásával lehet közel kerülni és azzal, ha a szervezetek bepillantás engednek a sportolóik mindennapjaiba” – mondta el többek közt a közösségimédia-elemző.

Simonyi Gábor a Budapesti Állatkert kommunikációs és szponzorációs vezetője, előadásában az Állatkert szponzorációs gyakorlatával ismertette meg a hallgatóságot és beszélt arról is, hogy a nonprofit szervezetek hogyan jutnak a legkönnyebben támogatáshoz. Erdős Zsuzsanna üzleti etikett tanácsadó pedig elmondta, hogy milyen szempontokra érdemes odafigyelni, ha egy klub el szeretné érni, illetve meg szeretné tartani a szponzorait.

„Az üzleti és a hétköznapi viselkedés eltér egymástól. Formálisabb, szertartásosabb az üzleti viselkedéskultúra, amelynek be kell tartanunk a játékszabályait ahhoz, hogy sikeresen keressünk és találjunk támogatókat.” – mondta Erdős Zsuzsanna.

A rendezvény zárásaként Schmidt Gábor, az MKKSZ főtitkára a tagszervezetek képviselőivel ismertette a sportág tavaszi diáksport- és utánpótlás kampányát is.

Szponzorálni Jó - MKKSZ Szeles Nora 1.
Liptay Gabriella-2.
Kozossegi Media SzantoZsofia 3.
Mkksz-zoo 4
JO A SZPONZORKERES 5.