Bringás-kenus túra a Dunakanyarban

A Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) és az Aktív Magyarország közösen rendezték meg a Dunakanyar Bike&Boat túrát! A pénteki esemény résztvevői a Váci Karakán csónakházától kerékpárral indultak el Nagymarosra, ahonnan visszafele már kenukban vezetett az út. Egy fantasztikus túra élménybeszámolója, fotókkal Bakó Tamástól.

"A Váci Karakánból indultunk kerékpárokkal Nagymaros felé az EuroVelo 6-os bicikliúton. A szakasz teljes hosszában jól kiépített – a verőcei kerékpársáv kivételével – közúttól távolabb réteken, ligeteken át, illetve a Duna-parton halad.

Nagymaroson a Tandem büfénél egy órát töltöttünk el, ahol házi limonádé és finom sültkolbász várt minket. Itt cseréltük a kerékpárokat hatszemélyes Kalandor kenukra.

Bringás-kenus túra a Dunakanyarban

Az idő egész nap tiszta volt: napsütés néhány felhővel. A Dunakanyarban lefelé csorogva gyönyörködtünk a Visegrádi fellegvárban és a Salamon-toronyban, majd kikötöttünk a Szentendrei-sziget északi csúcsánál, az ártéri erdős rész melletti kavicsos strandon. Miután innen tovább indultunk kialakult egy kisebb spontán verseny is a csapathajók között.

Nagyon szép volt a vízről a két hegy közti völgybe épült Kismaros látványa, illetve a régi verőcei védmű a korzóval. Vác felett beeveztünk egy kis Duna-ágba, a parti magas löszfal tövében hattyúk úszkáltak. Kellemesen elfáradva érkeztünk vissza a Karakánba ahol gyors pakolás után még egy uzsonnára is volt időnk."

Csak ajánlani tudjuk mindenkinek ezt a csodálatos túraútvonalat, amelyről részleteket ide kattintva lehet olvasni.