Takács Kincső duplázott C-1 200 méteren

Zsúfolt vasárnapi programmal zárult a második felnőtt és parakenu válogató Szolnokon. Férfi K-1 500 méteren ezúttal Varga Ádám győzött, míg a nap egyetlen olimpiai számában, kenu egyes kétszázon ismét Takács Kincső nyert. Para szakágban is válogattak, férfi VL-2-ben szétlövés döntött Suba Róbert javára.

A zárónap első döntőjét férfi C-1 500 méteren rendezték, amelyben a szegedi válogatót megnyerő Adolf Balázs ezúttal nem indult. A világbajnok távollétében is komoly küzdelmet hozott a verseny, amelyet végül Kiss Balázs nyert meg Fejes Dániel és Zombori Dominik előtt.

„Az elején izgultam, lehet, hogy lement a vércukrom, mert szédültem kicsit. De ki tudtam ezt zárni, szerintem nagyon jó pálya volt, jó ellenfelekkel, elégedett vagyok. Az volt a tervem, hogy az elején egy kis előnyt szerezzek. Tudtam, hogy Dani a második felében nagyon erősen fog menni, úgyhogy igyekeztem tartani az előnyömet.” – mondta Kiss Balázs, aki később kétszáz egyesben is rajthoz állt, ám ott fél másodperccel alulmaradt Korisánszky Dáviddal szemben.

„Szeretném azzal kezdeni, hogy jobbulást kívánok Ladunga Karcsi bácsinak, aki a kajak-kenu sport legnagyobb szurkolója. Remélem minél hamarabb rendbe jön a dereka. Ugyanazon mentem keresztül az elmúlt időszakban, mint Feka (Fekete Ádám) és Dzsoni (Hajdu Jonatán). Úgy éreztem, hogy a rajtom kifejezetten jó volt. Megvolt a százas indításom, amiben javultam. Egy picit elmentem jobbra a végén, de örülök, hogy sikerült nyernem.” – értékelt Korisánszky Dávid.

Takács Kincső duplázott C-1 200 méteren

Női K-1000 méteren Rendessy Eszter volt ezúttal a leggyorsabb. Az ötszázon is aranyérmes újpesti kajakos mögött Kőhalmi Emese lett a második, Csikós Zsóka pedig a harmadik, míg az első válogatót megnyerő Pupp Noéminek ezúttal a be kellett érnie a negyedik hellyel.

Nem sokkal ezután Rendessy és Kőhalmi egyesítették erőiket, és K-2 1000 méteren nagy fölénnyel nyertek. A páros így duplázott ebben a számban, hiszen a szegedi válogatón is ők értek be elsőként.

„Nem volt ez egy maxos pálya, próbáltunk a technikára figyelni. Szerintem egész jó iramot jöttünk, és tényleg élveztük, mert szeretünk együtt párost menni. – mondta Kőhalmi Emese. Rendessy Eszter két óra leforgása alatt két ezer méteres számban is aranyérmes lett.

„Sokat kivett belőlem az ezer egyes, de próbáltam élvezni ezt a párost. Nem úgy sikerültek az edzéseink, ahogy szerettük volna, de nagyon jó érzés volt, hogy most minden jól ment.” – fogalmazott a fiatal kajakos.

Takács Kincső duplázott C-1 200 méteren

Lucz Anna is kipipálhatta a női K-1 200 métert. A szegedi válogató után Szolnokon is magabiztos versenyzéssel győzött párostársa, Kiss Blanka előtt.

„Nem néztem ki, csináltam a saját pályámat, szerencsére a rajt is jól sikerült, aminek azért is örülök, mert idén ezt még egyáltalán nem gyakoroltuk. A tegnapi páros után Blanka és én is felszabadultan versenyeztünk. Nagyon szeretem a kétszázat, ez egy örömfutam volt.” – árulta el Lucz Anna, aki Kiss Blankával a kétszáz párost is megnyerte, így az egység ebben a számban is duplázott.

Férfi K-1 500 méteren az első válogatót megnyerő Kopasz Bálint távollétében is roppant erős mezőny gyűlt össze. Háromszáz méterig Nádas Bence vezetett kevéssel Varga Ádám előtt, az olimpiai ezüstérmes viszont a táv második felét jobban bírta, és nagyjából fél hajóval nyerte meg a versenyt.

Takács Kincső duplázott C-1 200 méteren

„Jó pályának éreztem, de nem tudom, hogy javultam-e a szegedi versenyhez képest. – kezdte Varga Ádám. - Egész jó időt tudtam evezni ebben a szélcsendes időben, így elégedett vagyok. Pontosan nem láttam Bencét, háromszázig még vezetett, csak a legvégén sikerült valahogy félhajónyi előnyt szerezni. Mostanában nagyon jól be tudom osztani ezt a kb. 1:40-es távot, és már tavaly is ezrek közben az első ötszázam nagyon jó volt.

Fontosnak tartom az ötszáz egyest, már csak a csapathajók szempontjából is.”

Női C-1 200 méteres olimpiai számban Takács Kincső győzött, aki így készülhet a világbajnokságra, hiszen az első válogatót is ő nyerte korábban.

„A rajtot jól kaptam el, utána vettem egy kisebb kanyart a pályán, és kimentem balra, ez egy kicsit összezavart. – értékelt a győriek kenusa. - Technikailag voltak hiányosságok a pályámban. Jót tett most ez a lelkemnek, habár ötszáz párosra készültünk.

Megviselt a szétválás Virággal, de nem hibáztatunk senkit, szép korszakot zártunk le,

sokmindent megéltünk együtt. Az olimpia óriási élmény volt, és úgy éreztem lett volna még a párosunkban, de ki tudja mit hoz még a jövő.”

Takács Kincső duplázott C-1 200 méteren

Tökéletes hétvégét zárt a Bragato Giada, Nagy Bianka kenupáros, akik a pénteki ötszáz méter után, kétszázon is győztek, így ez utóbbi számban is mindkét válogatót sikeresen abszolválták. Csizmadia Kolos is duplázott K-1 200 méteren. Az olimpiai negyedik helyezett kajakos győzelméhez ezúttal sem fért kétség, ő is jónak érezte a pályát.

„Sokkal jobb formában vagyok, mint az előző válogatón, és bennem van már, pár ötszáz méter is ezen a hétvégén. – kezdte a futam után Csizmadia Kolos. - Örülök, hogy jól ment, jó előjel a vb-re és az Eb-re, hogy bírok két távot is egyszerre.

Idén még nem megy a kétszáz az ötszáz rovására,

lehet, hogy ez a jövőben változni fog, de még nem engedtük el a kétszáz kezét.” – tette hozzá az AVSE versenyzője, aki K-2 200 méteren Havasi Gergővel is bezsebelt még egy győzelmet nem sokkal később.

Para szakágban a délelőtti férfi VL-2 200 méteren Suba Róbert győzött, mivel azonban az első válogatón még Juhász Tamás volt a jobb, délután egy szétlövést is rendeztek. Végül ezt is Suba nyerte, így a szegediek versenyzője indulhat ebben a számban a világbajnokságon.

Takács Kincső duplázott C-1 200 méteren

„Nagyon kemény küzdelem volt, amit egy erős felkészülés előzött meg. Tudtam, hogy Tamás nagy ellenfél, boldog vagyok, hogy sikerült elérnem ezt az eredményt. A szétlövés előtt próbáltam pihenni, és enni, illetve a folyadékpótlásra is figyeltem. KL-1-ben is próbáltam kihozni magamból a maximumot, de most a kenu a fő csapásirány.” – mondta Suba Róbert, aki KL-1-ben második lett Kiss Péter Pál mögött.

„Volt időm kigondolni, hogyan szeretném a futamot összerakni. –árulta el a paralimpiai bajnok. - Hálistennek sikerült megvalósítanom az elképzeléseimet, az idő is jónak mondható, és a hátszél is kedvezett. Jól érzem magam,

nehéz időszak van mögöttem, április közepéig gyakorlatilag a kondiedzések teljesen kimaradtak.

Evezni tudtam, de csak visszafogottabb távokat, ez a világkupán is meglátszódott. Népes lesz idén a nemzetközi mezőny, meglátjuk, mire leszek képes.”

Takács Kincső duplázott C-1 200 méteren

Férfi KL-3-ban Kiss Erik győzött. A hölgyeknél Varga Katalin betegség miatt nem tudta vállalni a szereplést KL-2-ben, a számot Boldizsár Dalma nyerte. KL1-ben Pulai Erika, KL3-ban pedig Molnár Nikoletta lett az aranyérmes. VL-3-ban a férfiaknál Ignácz László, a nőknél Molnárné Tóth Julianna végzett az élen.

A válogatót záró ötezer méteres döntőkben a győztesek névsora megegyezik az első válogató aranyérmeseivel; kajakban Kőhalmi Emese és Noé Bálint, kenuban pedig Balla Virág és Adolf Balázs örülhetett.