Ki (nem) nevet a végén?

Első nagyobb csoportként Hüvös Viktor férfi kajakosai vonultak melegégövi edzőtáborba, a csapat múlt hét eleje óta készül a dél-afrikai Roodeplaatban. A "Kicsi Team" idén is szeretné elvinni az 500 négyest a hazai riválisok orra elől, de ha ez sikerül, az öt fős csapatból akkor is lesz valaki, aki nagy valószínűséggel nem indulhat az olimpián.

Ahogy korábban írtunk róla, első fecskeként Birkás Balázs érkezett meg két hete a magyar válogatott közkedvelt melegvízi táborába, Roodeplaatba, ahova már több éve járnak felkészülni tél végén, kora tavasszal a versenyzők.

Hüvös Viktor és a többi négy felnőtt férfi kajakos, Molnár Péter, Tótka Sándor, Kuli István és Nádas Bence a múlt hét elején landolt a dél-afrikai nyárban.

“Mi már otthon is eveztünk, de itt a 30-35 fokos melegben jóval könnyebb elvégezni a melót, bár ezt az időjárást is meg kellett szokni az első néhány napban a mínuszok után – meséli Tótka Sándor. – Az edzőtábort most a brit csapattal osztjuk meg, a K-1 200 méteren olimpiai bajnok Liam Heath is itt van. A körülmények változatlanul nagyok jók, nekünk nincs is más dolgunk, mint keményen készülni a válogatóversenyre.”

A csapatnak jól sikerült a téli felkészülés utáni vízreszállás, annak ellenére, hogy a munkát eleinte nehezítette egy nem várt körülmény.

“Az első evezésnél meglepődve tapasztaltuk, hogy a tó felénél nem jutunk tovább, a vízfelületet annyira benőtte a világ leggyorsabban szaporodó vízinövénye. Szerencsére írtják, de még mindig szélfüggő, hogy éppen merre és mennyit tudunk evezni, volt, hogy csak két kilométeres részen köröztünk – mondta Hüvös Viktor, a csapat edzője. – A felkészülés ettől függetlenül nagyon jól megy,

gyorsabban haladunk a tervezetnél is.

Alapállóképességet fejlesztünk, hosszúkat evezünk, és elkezdjük a gyorsaságfejlesztő edzéseket is a vízen, emellett a konditermi erőfejlesztés is hangsúlyos marad a következő hetekben.”

Az edzésprogramban most a napi két evezés kívül heti három erősítés szerepel. Ezekben a napokban az alapozás mellett a legfontosabb, hogy vízen minden versenyző ráérezzen a számára legkedvezőbb evezési stílusra.

– Az első egy-két hétben kell összerakni a technikát, mert utána már nehéz változtatni rajta, szerencsére minden edzés után jó érzésekkel szállok ki a hajóból – mondja Kuli István, aki a csapat idei terveiről is beszél. – Mi 2020-ban is csak a négyesre fókuszálunk, hiszen most még csak öt kvótánk van, és az 1000 egyesben jó eséllyel Kopasz Bálint indulhat majd. Az teszi nehézzé a felkészülést, hogy

öten vagyunk négy helyre,

így a csoportunkból egy ember sajnos szinte biztos, hogy nem fog tudni indulni az olimpián.”

Tavaly a Nádas Bence, Tótka Sándor, Birkás Balázs, Kuli István összeállítású férfi négyes ötödik lett a felnőtt világbajnokságon, és ezzel négy férfi kajakos kvótát szerzett (a világbajnok Kopasz Bálint gyűjtötte be az ötödiket). Tótka Sándor azonban nemcsak négyesben szerepelt jól, hanem K-1-ben is nyert hazai, valamint nemzetközi versenyt, ennek ellenére idén is a négyesre koncentrál.

“Most úgy tűnik, hogy senki sem indulhat majd csak 200 egyest, hanem a négyesből jelölnek ki a spintszámra egy versenyzőt, szóval mi ezért csakis a K-4 500-ra készülünk. Remélem, hogy a kapitánynak sikerül majd megtalálnia a négy legjobb versenyzőből álló egységet. Bízom magamban,

azért kelek fel minden reggel, hogy a legjobb négy között legyek”

– tette hozzá Tótka Sándor.