„Ép testben, ép lélek” – akár ezt a szlogent is kaphatta volna a Pályakezdő Edzők Programjának tiszaújvárosi állomása, amelyen a sportolók helyes táplálkozásáról, sportpszichológiai praktikákról és a regenerációról esett szó, az esti rögtönzött karaoke partynak köszönhetően pedig a szórakozás is fókuszba került – ahogy a sportolók körében ismert mondás tartja: „aki nem tud ellazulni, megfeszülni sem tud.”
A hétvége első előadásában az egészséges sportolói táplálkozás alapelveivel ismerkedhettek meg a résztvevők, amit rögtön gyakorlat is követett egy közös ebéd elkészítésével. Az egyszerű, akár edzőtábori körülmények között is előállítható, mégis egészséges menüsort a cukorbetegsége révén a táplálkozástudományban is fontos ismereteket szerző edző, a PEP program vezetője, Bardóczi Krisztián vezetésével készítették el a PEP-es séfek.

A program ezt követően a Tiszaújvárosi Kajak-Kenu és Sárkányhajó Egyesület, majd a Polgári Vízi Sport Egyesület meglátogatásával folytatódott. A szállásra visszatérve hiánypótló előadás következett a vitaminok és ásványi anyagok szerepéről, illetve a megfelelő termékválasztás szempontjairól. Ezt egy videós gyakorlatgyűjtemény közös elemzése követte, amely az előkészítő korosztály edzéseibe adott betekintést. Végül Kacsa János, egykori PEP-résztvevő osztotta meg tapasztalatait és mutatta be két évvel ezelőtti vizsgamunkáját.

Az első nap közös vacsorakészítéssel, kötetlen beszélgetéssel, majd egy remek karaoke bulival zárult. A részvevők nemcsak felejthetetlen emlékeket szereztek, a program tartós barátságokat és hasznos szakmai együttműködéseket is hozott és hoz a jövőben is.
Másnap dr. Lubinszki Mária, a Miskolci Egyetem docense, a pszichológiai tudományok doktora tartott interaktív, gyakorlatokkal teli előadást. Mária a sportágban régóta elismert szakember, a válogatott kenus, Bodonyi András révén került közelebb a kajak-kenu világához, később Máró Anna pályafutását is segítette, ma pedig a régió első számú sportpszichológusaként rendszeres előadó a KRRA eseményein.

Dr. Lubinszki Mária előadása végén elismerően nyilatkozott a PEP-ről: kiemelte, hogy a program nem illeszkedik semmilyen hagyományos iskolarendszerbe, nem sablonokat vagy protokollokat követ. Ehelyett az egyéni edzői kompetenciák kibontakoztatására törekszik, önbizalmat épít a fiatal szakemberekben, és nem uniformizálja a hallgatókat. A résztvevők különböző területekbe nyernek betekintést, majd saját érdeklődésük szerint mélyedhetnek el bennük. A cél: az egyéni edzői személyiség kialakítása. Ahogy a pszichológus fogalmazott: az oktatási szemlélet ma egyedülálló és példaértékű.