Újragondolt Maty-ér, innovatív céltorony

Építészet, MMA

Kihirdette az Evezőspálya céltornya 2016 című pályázat eredményét a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) építőművészeti tagozata. Az MMA 40 évnél fiatalabb építészek terveit várta az elkövetkező évek világversenyeit is kiszolgáló Maty-éri kajak-kenu evezőspálya épített környezetének területfejlesztésére, illetve az ahhoz kapcsolódó létesítmények építészeti megfogalmazására.

Idén májusban és 2018 tavaszán is Világkupa-versenynek ad otthont a Maty-ér, a két viadal tökéletes felvezetése lesz a 2019-es szegedi olimpiai kvalifikációs világbajnokságnak, amelyre az MMA egy teoretikus jellegű pályázat keretében várta a versenyek után is jól használható, ideálisra elképzelt kajak-kenu pálya koncepcióját. A felhívásra 14 pályamű érkezett, és a bírálóbizottság Máté Tamás és Vass-Eysen Áron munkáját ítélte a legjobbnak, amelyért bruttó 1,3 millió forintos díj járt. A második helyezett Szabó Renáta lett, aki bruttó 1,2 millió forintot kapott, a harmadik helyért járó bruttó 700 ezer forintos jutalmat Árkovics Lilla, Babos Annamária, Gönczöl Zsófia és Weiszkopf András kapta.
A nyertes munkák alkotói február 28-án délután prezentálják terveiket. A bírálóbizottság elnöke Petrovics Kálmán, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) Sportágfejlesztési bizottságának elnöke, mellette Bodonyi Csaba, Széchenyi- és Ybl-díjas építész és Vesmás Péter Ybl-díjas építész foglalt helyet a zsűriben.

„Nagyon szép munkák készültek, és fontosnak tartom kiemelni, hogy tizennégy pályamunka érkezett be erre a speciális feladatra, ami a sportág számára nagyon megtisztelő érdeklődést jelent. Fiatal mérnökök, friss ötleteivel találkozhattunk, akik jól mérték fel, hogy milyen funkciókra van szüksége egy ilyen pályának, s ennek megfelelően jelentkeztek újszerű, innovatív ötletekkel. A győztes terv is ilyen, amelyben a céltorony nem felfelé, hanem hosszanti irányba terjeszkedik, a pálya utolsó száz méterén üvegfelülettel ellátott épület, amely ugyanakkor praktikus, jól illeszkedik a pályához, s nem képez akadályt a szélnek. Ilyen jellegű megjelenítést, pályával kapcsolatos gondolkodásmódot még a világ egyetlen pályáján sem láttunk” – mondta Petrovics Kálmán.

Ajánlott cikkeink

Kajak-Kenu & Szabadidő
Partnerek & Támogatók