Egy középfutamból juthat döntőbe Kopasz Bálint és Varga Ádám

A délutáni program folyamán sem könnyítette meg az időjárás a versenyzők dolgát, ennek ellenére a legtöbb számban ismét középfutamot érő időket mentek a magyar egységek, sőt négy számban már döntőseink is vannak.

K-1 200 méteren Birkás Balázs és Kovács Márk kezdték a délutáni programot. Előbbi futamgyőztesként, utóbbi pedig másodikként kvalifikálta magát a középfutamba.

Női C-2 500 méteren nívós mezőny jött össze, az olimpiai bajnok kínai Shixiao Xu, Mengya Sun alkotta duó is rajthoz állt. Balla Virág és Takács Kincső a negyedikként zárt, míg a rákövetkező futamban, szoros küzdelemben a Bratago Giada, Nagy Bianka páros másodikként csapott be a spanyol egység mögött. Mindkét magyar egység péntek reggel az első középfutamban folytathatja.

„Nem számítottunk a spanyol egységre, talán, ha mellettünk lettek volna, akkor jobban tudunk figyelni. Nem tudjuk még milyen középfutamot kapunk, de boldogulni fogunk a feladattal.” - nyilatkozta Bragato Giada.

„Addig tartalékoltunk, hogy vége lett a pályának és úgy szálltunk ki, hogy még maradt bennünk. Ami egy jó hír dolog is, vannak tartalékaink még a következőkre és reméljük a döntőre összeállunk. A spanyol egység meglepetés volt, azon leszünk, hogy a döntőben őket is megcsípjük” - tette hozzá Nagy Bianka.

Bragato Giada, Nagy Bianka

Rugonfalvi-Kiss Janka délelőtt a négyessel melegített a délutáni egyesre ötszáz méteren, ahol futamában másodikként ért célba. A másik magyar induló, Csikós Zsóka ötödikként zárt, így ő is folytathatja a középfutamban.

Férfi C-2 1000 méteren is két egységünk indult. A Molnár Csanád, Rumi Gergő páros negyedik, a Buday Domonkos, Besenyei Ádám duó az ötödik helyen végzett, ami mindkét esetben továbbjutást eredményezett a középfutamba. Női K-1 1000 méteren Bakó Olga egyetlen magyar indulóként egy jó pályát hozva futammásodikként finalista.

Molnár Csanád, Rumi Gergő

Férfi C-1 1000 méteren egy futamban mérkőzött meg egymással és a nemzetközi mezőnnyel a két edzőtárs, Adolf Balázs és Fejes Dániel. A múlt heti hazai válogatót megnyerő Adolf most a második helyről éppen lecsúszva harmadikként, Fejes Dániel pedig ötödikként lépett tovább a középfutamba.

„A tavalyi Adolf Balázs most hisztizne az időjárás miatt és azt mondaná, hogy gyenge és elfújja a szél. Most viszont azt mondom, hogy minden adott, hogy végig menjek egy kemény pályát. Nem a kedvencem a szembeszél, de szerintem egyre jobban tudom kezelni az ilyen szituációkat. Azt éreztem, hogy teljesen tartom a mezőnyt, ötszáznál ugyan elment a kubai, viszont nem tartottam jó ötletnek, hogy menjek vele.” - értékelt Adolf Balázs.

Adolf Balázs

A világkupa legnépesebb számában, férfi K-1 1000 méteren is túl vagyunk az előfutamokon. A királyszámban összesen 62 induló állt rajthoz, köztük a tokiói olimpia érmesei, Kopasz Bálint, Varga Ádám és Fernando Pimenta.

Kopasz Bálint az ötödik előfutamba kapott beosztást. A középső pályán haladva végül a harmadik helyen ért célba a spanyol Farncisco Cubelos és a bolgár Miroslav Kirchev mögött.

„Nem akartam most meccselni a két másik hajóval, csak a mellettem lévő spanyol versenyzőt láttam megindulni, a másik hajót az egyes pályán pedig egyáltalán nem is vettem észre. Nem kedvezett nekem ez az erős szembeszél sem, nem volt egy kedvező pálya, de szerencsére jó hangulatban vagyok, az erőszint viszont nem a legjobb. A holnapi középfutam rendkívül kemény lesz, Ádámmal kemény meccsre készülünk, de reméljük, hogy mindketten döntőzni tudunk majd.” - mondta Kopasz Bálint.

Kopasz Bálint

Merthogy a két magyar pénteken egy futamból kerülhet be a fináléba. Varga Ádám dolgát is megnehezítette a szél, különösen úgy, hogy a nyolcas pályán kellett versenyeznie, de így is csak a német Jakob Thordsen tudta megelőzni.

„Nekem fontosabb az, hogy könnyebb középfutamba jussak, minthogy megnyerjem az előfutamot. Mondjuk ez a könnyű jelző Kopasz Bálintra pont nem igaz, de talán a harmadik legerősebb egység az a miénkben a leggyengébb, így örülök neki, hogy ide kerültem. Balos szembeszélbe a lenti hetes, nyolcas pályák nem a legszerencsésebbek, ezzel mindig számolunk. Nem volt könnyű és el is fáradtam rendesen, de maradt még bennem bőven.” - értékelt Varga Ádám az előfutam után. A középfutamokból majd az első két helyezett, illetve a legjobb harmadik jut be a szombati döntőbe.

Varga Ádám

A nap végén a kajakos mix párosok is bemutatkoztak. Kiskó Réka az angol érettségiről érkezett a vízre, de úgy tűnik ez egyáltalán nem zökkentette ki, hiszen Béke Kornéllal második helyen végeztek az ötszáz méteres táv végén, ami automatikus döntőbe jutást ért. A Dráviczki Dóra, Erdőssy Csaba kettősnek még a középfutamban kell bizonyítania, ők negyedik helyen értek célba.

Béke Kornél, Kiskó Réka

A para szakág versenyzőinek dolgát is megnehezítette a balos szél. Ennek ellenére férfi VL2 200 méteren az Európa-bajnok Juhász Tamás a második helyen masírozott be a döntőbe.

„Én mondjuk szeretem a szelet, bár az nem volt kellemes, hogy a rajtot alig hallottam az elején. Hosszúnak éreztem a pályát, a célban már akkora hullámok voltak, hogy nehéz volt egyenesben tartani a hajót, így nem tudtam igazán hajrázni. Ez volt az idei első verseny, első nekifutásnak nem volt rossz, innentől ezerrel a vb-re koncentrálunk.” - nyilatkozta Juhász Tamás. A szám másik magyarja Suba Róbert futamát megnyerve szintén finalista.

Juhász Tamás

Női KL3 200 méteren Molnár Nikoletta az ötödik helyen végzett, ezzel ő is kvalifikálta magát a középfutamba.