Mégse

A hajók már úton Tokióba

Szerda délután a magyar csapat teljes olimpiai hajóállománya elindult Japán felé. A 35 hajót a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről egy teherautóval előbb Luxemburgba szállítják, ahol a jól megrakott vontát áthelyezik egy repülőbe, amivel Tokió felé veszik az irányt.

Hír

Szerda reggel a Kolonics György Vízisport Központban egy vontára rögzítették fel az olimpiai csapat hajóit. Bár a versenyzők utazásáig még bő egy hét hátra van, a hajók kiszállítását már most meg kellett kezdeni.

A hajók már úton Tokióba

 

„A Covid és más tényezők miatt a légitársaság megváltoztatta a kipakolási időt, így a hajókat korábban kell kiszállítanunk Tokióba. – mondta Boros Gergely, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) szakmai igazgatója. - A versenyzők addig itthon a pót hajójukkal folytatják a felkészülésüket. A szállítmányozásban a Geodis Kft. segít nekünk. A pandémia miatt ez most egy sokkal bonyolultabb, több szervezést igénylő folyamat, néhány dologban még az elmúlt napokban is egyeztetnünk kellett, 

de szerencsére minden rendben van.”

 

A hajók már úton Tokióba

 

A vontára 35 hajót, azaz 14 kajak egyest, négy kajakpárost, három négyest, öt kenu egyest, két kenupárost, hat parakajakot és egy parakenut pakoltak fel. A kötelező ellenőrzések után a szállítmány elindult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, ahol a vonta kerekeit levették, majd egy légi palettára rögzítették, és egy teherautóba berakva elindult Luxemburgba.

A hajók már úton Tokióba

 

„A vonta Luxemburgban bekerül majd egy repülőbe, és onnan egyenesen Tokióig megy.

 – árulta el Mócsy Péter, az MKKSZ technikai vezetője. – Miután a gép leszállt Japánban, és mi is odaértünk, jön a kötelező vámkezelés, ami után a hajók ismét egy teherautóra kerülnek, majd elvisszük egy raktárba. Ott néhány hajót leveszünk, a többivel pedig elindulunk a takamacui edzőtáborba.

A hajók már úton Tokióba

 

A szállítmány súlya közel két tonna, a felpakoláskor több dologra is figyelni kellett.

„Nyilván ugyanúgy figyelnünk kellett a hajók felkötésére, mintha mondjuk egy külföldi edzőtáborba mennénk. Leginkább a hosszára kellett figyelnünk, hogy az utánfutó teljes hossza ne haladja meg a légitársaság által előírt maximum értéket. Érdekesség, hogy Japánban a jobboldali közlekedési szabályrendszer van, ez nekünk újdonság lesz, de biztos megoldjuk majd ezt is.” – mondta Mócsy Péter.

A hajók a tervek szerint július 17-én reggel érkeznek meg a tokiói repülőtérre.

A hajók már úton Tokióba