Mégse

Ismét több százan lapátoltak a Hídépítő-kupán

Ahogy az elmúlt több mint 20 évben, úgy az idén is nagy sikerrel rendezték meg a hagyományos Hídépítő-kupát a fiatal versenyzőknek.

Hír

Az Építők Margitszigeti Diák Kajakklub edzői 25 évvel ezelőtt határozták el, hogy rendeznek egy versenyt a szezon elején, amely illeszkedni más klubok felkészülésébe is. Az első három esemény a Margitsziget körül zajlott, de a növekvő hajóforgalom miatt veszélyessé vált, valamint a résztvevők száma is egyre nagyobb lett, ezért a KSI csatlakozott a rendezéshez, és bevitték az Újpesti-öbölbe a versenyt, azóta ott rendezik meg minden évben.

„Külön öröm számunkra, hogy évről évre 800 és 1000 fő között van a versenyzők száma, a résztvevő egyesületeké pedig 35 és 40 között, az idén sem volt ez másként – mondta a verseny ötletgazdája, Szilárdi Katalin, az Építők mesteredzője. – Külön köszönjük a korábbi Hídépítő Zrt.-nek, ma már A-Híd Zrt.-nek, hogy 22 éve kitart a verseny szponzorálása mellett, ez nagyon ritka a mai világban.”

A hétvégi viadal is a legidősebb és egyben leggyorsabb korosztállyal, az U23-asokkal indult, és haladtak a fiatalabb korosztályok felé. A kölyök és serdülő korosztály képviselteti magát mindig a legnagyobb létszámmal, de gondoltak a szervezők az olyan kicsikre is, akik még nem tudnak egy teljes öbölkört (több mint két kilométer) evezni. Ők iskolai túrakenus csapatokat alkotva tesznek meg 500 métert.

A Hídépítő-kupa rangját jelzi, hogy a díjátadók között volt a Magyar Kajak-Kenu Szövetség részéről Schmidt Gábor elnök, Kovács Tamás szakmai koordinátor, Dombi Rudolf főtitkár, olimpiai bajnok kajakos és Nádas Bence világbajnok versenyző.

Dombi Rudolf adja át az érmeket:

Magával küzdve is nyert a Kárász, Kozák páros

Nem érezte az erőt, de így is megnyerte a K2 500-as olimpiai számot a Kárász Anna, Kozák Danuta páros a szolnoki második válogató délelőtti programjában.

Hír

Női kajak párosban 500 méteren az első válogatón győztes Kárász Anna, Kozák Danuta egység magabiztosan versenyezve végzett az élen a Medveczky Erika, Csipes Tamara duó előtt, legalább is kívülről így tűnt.

„Nagyon nehéz volt most ez a pálya nekünk, egyáltalán nem éreztük azt az erőt, amit az előző versenyen, szóval ez így elég küzdelmes volt magunkkal. Egy erős rajttal akartunk eljönni és előnyt szerezni, a 200-as indításunk megvolt, de 100-zal a vége előtt már nem tudtunk indítani.

Most egy nagyon nagy kő esett le a szívünkről.

Nekem ez volt a fő számom, erre készültem” – mondta Kárász Anna, aki egyesben nem tudott dobogóra állni, de ez a győzelem vigasz volt számára.

Női K2 500 döntő:

Párosban így várhatóan az Európa Játékokon és a világbajnokságon is Kozák Danuta és Kárász Anna indul, a négyes összeállítását később jelöli ki Hüttner Csaba szövetségi kapitány.

A férfiak K2-es számában 500 méteren az első válogatót Nádas Bence és Tótka Sándor nyerte, de ők most nem indultak el, hiszen a négyesben kapnak szerepet. A második válogatón a Noé Zsombor, Bogár Gábor kettős győzött a Hufnágel Tibor, Dombvári Bence és a Noé Bálint, Ilyés Róbert egység előtt, így ők indulhatnak a világbajnokságon (Minszkben nem lesz K2 500 a férfiaknál).

Férfi K2 500 döntő:

Bogár Gábor szerint nem volt kérdés, hogy ők nyernek. „A szezon elejétől bizakodó voltam, hittem a párosunkban, hogy nyerni tudunk. Megléptünk a táv elején, és tisztában voltam vele, hogy végig nagyon erősek leszünk, 300-nál már éreztem, hogy meglesz. Ez még messze nem a csúcsforma, keveset párosoztunk, három hetet kihagytunk, gyakorlatilag egyszer ültünk össze a második válogató előtt.”

„Éreztem, hogy Gábor végig tolja, pakolja alám a hajót, ezért nekem nagyon könnyű volt gazdálkodni az erőnkkel – vette át a szót Noé Zsombor. – Arra is készen álltunk, hogy ha jönnek a végén, akkor indítsunk egyet. Sok van még a párosunkban,

a világbajnokságon a határ a csillagos ég,

nyilván nyerni megyünk majd Szegedre is.”

A délelőtti programban a női C1 500 döntőjét rendezték még meg, itt az első válogató győztese, Balla Virág nem indult, távollétében pedig Nagy Bianka a 200 után az 500-at is megnyerte. Az Európa Játékokon nem lesz 500 egyes, a világbajnokságon pedig még kérdéses, hogy ki indul ebben a számban.

Női C1 500 döntő:

A csütörtök délutáni programmal zárul a második válogató Szolnokon.

Nánásiékkal indul a “csapatás”

Az Öreg-Túr folyón, a Felső-Tisza vidékén, valamint a Bodrogzúgban vízitúrázott május közepén Ördög Nóra és Nánási Pál családja. A házaspár utazásairól internetes naplót, vagyis vlogot vezet a youtube-on, az epizódokat több tízezer rajongójuk követi. A vízitúrán forgatott Nánásiék-vlogok "CSAPATUNK" címmel a következő napokban jelennek meg a videómegosztó oldalon.

Hír

Hogy éreztétek magatokat a vízitúrán?

Ördög Nóra: Természetesen szuperül. A világ legkülönbözőbb pontjain jártunk már, de ennél szebb vidékeket talán még nem láttunk. Ráadásul egy vizítúrára nagy társasággal jó menni, erre az útra a gyerekeink mellett velünk tartott a családunk és a barátaink is, és végig nagyon jól éreztük magunkat. Az igaz, hogy kenuzni néha elég melós, mégis nagyon vidáman telt az a néhány nap a vízen.

Nánási Pál: Teljesen igaz, olyan vadregényes vízeken is eveztünk, mintha a dzsungelben, vagy egy madárrezervátumban lettünk volna, elképesztő volt látni a természet érintetlenségét. Valóban az utóbbi időben inkább távolabbi, egzotikus helyeken jártunk, de nagyon szerettünk volna végre itthon is utazós vlogot forgatni. A túrán szép helyeket láttunk, finom borokat ittunk, jókat ettünk, és egy teljesen új aspektusból ismertük meg az országot.

Hogy született a túra ötlete?

Nóra: Bizonyos szempontból régóta kapcsolatban állok a kajak-kenuval. Szegedtől nem messze, Mórahalmon születtem, azon a vidéken pedig egyértelmű, hogy valamennyire mindenki követi a sportágat. Idén is ott leszünk a Maty-éren, az augusztusi világbajnokságon és nagyon fogunk szurkolni a magyaroknak. A vízitúrázást pedig már rég ki szerettük volna próbálni.

Pál: Tőlem sosem álltak távol a vízisportok, miután fiatalabb koromban versenyszerűen eveztem, ráadásul nem én vagyok az egyetlen a családban, aki otthonosan mozog ebben a világban, így adta magát a túra ötlete. A sportág arcait, legnagyobb versenyzőit pedig már többször fotóztam, úgyhogy bőven van személyes kötődésem.

Mikorra készülnek el, kinek szólnak a túrán forgatott vlogok?

Pál: Az első rész június 23-án, vasárnap kerül fel a youtube csatornánkra, amelyet már több mint 130 ezer néző követ. Aztán 2-3 naponta tesszük fel a minisorozat újabb részeit, összesen 5-6 epizódot tervezünk. A túra megszervezésében segített a Magyar Kajak-Kenu Szövetség. Velük együtt abban bízunk, hogy a vlogunkkal sokaknak kedvet tudunk csinálni ehhez a műfajhoz, mert vízitúrázni tényleg hatalmas buli. Nekünk meg ez lesz az egyik kedvenc sorozatunk.

Nóra: A követőink pontosan tudják, hogy az utazásaink során kapszulákat is szoktunk elrejteni, ez most sem marad el. A játék lényege, hogy aki megtalálja a kapszulát, annak jár valamilyen nyeremény, vagy velünk kapcsolatos személyes élmény. Nem akarom lelőlni a poént, ezért nem mondom el, hogy ebben a szériában hova rejtettünk kapszulát, de annyit elárulok, hogy azt a helyet szinte csak vízen, kenuval lehet megközelíteni. Egyébként meg  a kapszulától függetlenül mindenkinek javaslom, hogy szedje a sátorfáját, szálljon vízre és túrázon nagyokat a vizeinken, mert Magyaroszág rejtett szépségeit fedezheti így fel.