Míg a vb-csapat nagy része már otthon töltötte vasárnap estét, addig 16 gyorsasági és 3 para versenyzőnk, valamint a szakmai stáb maradt Duisburgban, ahonnan hétfő reggel kisbuszokkal célba vették Franciaországot. Számukra ugyanis nincs még vége a szezonnak, hiszen szerdától péntekig a jövő évi ötkarikás játékok kajak-kenu versenyeinek helyszínén megrendezik a szokásos tesztversenyt, vagyis az Előolimpiát.
Maga a pálya Párizs központjától mintegy 20 kilométerre fekszik 81 hektárnyi területen. A 80-as évek végén mesterséges úton hozták létre, mintegy 2230 méter hosszú. Talán kevesebben emlékeznek rá, de 1991-ben itt rendezték a világbajnokságot, amelyen akkor Magyarország 4 arany-, 5 ezüst-és 3 bronzérmet szerzett.
A lebonyolítást tekintve, csak az olimpiai számok szerepelnek a programban, emellett kajak párosban és egyesben, illetve kenu egyesben nemzetenként két egység is indítható. Az épeknél az előfutamokból az első két helyezett rögtön a középfutamba jut, a többieknek erre a reményfutamban lesz még lehetőségük. A középfutamokban már a fináléba kerülés lesz a tét. Para szakágban a szokásos módon elő-és középfutamok, illetve döntők lesznek.
Mint fentebb említettük, a csapat hétfő délután megérkezett és elfoglalta azt a szálláshelyét, amelyben egyébként jövőre is lakni fognak. Kedden délelőtt a pályával is megismerkedtek, felállt a bázis és a sportolók is mindannyian vízre szálltak. A verseny szerda reggel 9 órakor, a női kajak négyesek előfutamaival veszi kezdetét.
„Igazából sok változás nincs a pályán a tavalyi és a tavalyelőtti állapotokhoz képest. – mondta Boros Gergely, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség szakmai igazgatója. – Nyilván még nem is minden olyan, mint jövőre lesz. Felállítottuk a csapatsátrat, itt tudnak most átöltözni a versenyzők, illetve igyekszünk kihasználni a létesítményen belül azokat a lehetőségeket, amelyek rendelkezésre állnak. Az a fő feladat, hogy a csapat szállásán is - amit ugye az olimpiára is lefoglaltunk - már teszteljük az étkezési szokásokat, a ki-be járkálást, valamint, hogy vízen minél több időt töltsenek. A csapatvezetői értekezleten egyébként elhangzott, hogy vannak új irányok, amelyeket az ICF szeretne tesztelni. Többek között a hajókra föl kell rakni egy GPS jeladót, amelynek segítségével teszt szinten nézik az ötméteres szabálynak a betartását.”