Elindultak az első szlalom edzések Dunaremetén

Seprenyi Sára nemzetközi szinten az elmúlt évek során rengeteg tapasztalatot szerzett szlalom szakágban, most pedig az utánpótlásbázist kezdte el kiépíteni Magyarországon. A szlalom edző vezetésével Dunaremetén tartották meg az első edzést, amelyen a sportág alapjaival ismerkedtek meg a fiatalok.

Sára február óta dolgozik a Magyar Kajak-Kenu Szövetség kötelékében, mint szlalom edző, Kadler Viktor, megbízott szlalom szakágvezetőnek segít a hazai fejlesztésekben. A nemzetközi versenyeken megszerzett tudását július elején hivatalosan is elkezdte kamatoztatni Magyarországon, hiszen nyolc 11-12 év közötti síkvízi kajakos fiúnak tartotta meg az első edzést Dunaremetén. Az elméleti és gyakorlati alapokat síkvízen a Grabloplast Győri Vízisport SE telepein fektették le.

„Először elméletben megbeszéltük, hogy mi lesz a feladat, majd gyakorlatban is átültettük a megtanultakat. Az első pillanatokban még kikerekedett szemekkel nézték a nagy hullámokat, de nagyon tetszett a gyerekeknek – mondta el a múlt hét első visszajelzéseit Seprenyi Sára. – Együtt úsztunk, hogy lássák, nincs semmi olyan veszélyes a vadvízen, amitől félniük kell. Én mentem elől, ők pedig úsztak utánam.”

Természetesen nem a „mélyvízbe” dobta be a szlalom edző a gyerekeket, az első edzésen a parthoz közel lévő kisebb hullámokon sajátították el a sportág alapjait.

„Első alkalommal nem a legnagyobb középső hullámokba mentünk, hanem egy oldalsó kis ágban tanulták meg a gyerekek a hajó döntéseket, hogy miként kell traverzálni a hullámon, illetve beevezni a limányból a sodrásba. Az eszkimó fordulóval még tanulófélben vagyunk, de remélem, hogy oda is eljutunk. Nyilván az elején még mindenki izgul a vadvízen, de nagyon tetszett a gyerekeknek, úgyhogy folyamatosan kérdezik, hogy mikor megyünk megint” – emelte ki meglátásait a szlalom edző.

A kiváló tapasztalatokat támasztja alá, hogy az edzésről visszatérő fiúk viccesen jegyezték meg társaiknak, hogy túlélték az első alkalmat és jó élményekkel gazdagodva már mindenki barátkozik a gondolattal, hogy kipróbálja a szlalomot is.

Jelenleg még multisportágnak számít a szlalom, vagyis a síkvízi kajakosok és néhány kenus ismerkedik az alapokkal. A különböző csoportoknak heti egy alkalmat tartottam eddig, de edzőinknél rengeteg sportoló van, így eléggé hamar betöltik a rendelkezésre álló helyeket egy-egy csoportban. Remélem, hogy ősztől már lesznek, akik eldöntik, hogy ezt vagy azt szeretnék csinálni. Ha lesz saját csapatom, akikkel többet tudnék foglalkozni, akkor lehetnének akár nagyobb előre lépések is. Azt tervezzük, hogy ha lemegy a gyerek Magyar Bajnokság, akkor egy egyhetes tábort szervezünk Dunaremetére. Minden valószínűséggel két hét múlva már megkapunk minden vízügyi engedélyt, aztán elkezdődhet a kapuk felszerelése, kihelyezése is” – emelte ki a helyszínnel kapcsolatos terveket Seprenyi Sára.

Dunaremete igen közel, mindössze 30 kilométerre fekszik Győrtől, így a kijárás is viszonylag egyszerű a gyerekeknek. A szlalom szakág hazai fellendítéséhez fejlesztéseket is terveznek a Duna ezen szakaszán.

„A helyszín ideális a gyerek edzésekre: több részén is lehetőség van az evezésre, egy nagyobb hullám van lefelé, nincsnek sziklák és egyéb veszélyes dolgok a vízben. A pálya egy vízitúra útvonalon található, kempingezési lehetőség is van a közelben. A parton áll egy kompház, amit a későbbiekben szeretnénk kibérelni az önkormányzattól. Nyilván a helyszínt fejleszteni kell, illetve kapukat kell kihelyezni a későbbiekben. Ha lesz rá költségvetésünk, akkor esetleg a mederrendezésben az segíthet, hogy szép limányokat, a szlalomnak megfelelő pályát létrehozunk, ami sokkal kisebb költségű, mint egy nagy pálya megépítése. Dunacsún sincs messze Szlovákiában, így oda járnánk át, hogyha nagyobbak lennének a gyerekek. A szlovákok is hajlanak egy együttműködésre, hiszen ők is szívesen jönnének hozzám gyerekekkel, illetve engednék, hogy mi is menjünk a nagypályájukra” – zárta gondolatait Seprenyi Sára.