Mégse

Vad Ninetta és a tökéletes hétvége

Kopasz Bálint lenyűgöző ötszázas döntővel, egy mosolygós Vad Ninetta kétszázas győzelemmel zárta a rangsorolós hétvégét a Maty-éren. A kenus Sarudi Pál ismét „előrántotta” rutinját, s újabb aranyat zsebelt be Takács Tamara, aki az ötszáz egyes után 1000 méteren is nyert.

Rangsoroló, 3. nap
Hír

Új arcát mutatta Vad Ninetta a hétvégi maty-éri rangsorolón, a szombati K-1 500 méter ezüstérme után több mint fél hajó előnnyel nyerte meg a K-1 200 méter döntőjét Lucz Dóra és Hagymási Réka előtt. Van oka mosolyogni Simon Miklós tanítványának, hiszen majdnem tökéletesre hozta ezt a hétvégét, bár neki az sem szegte kedvét, hogy 500 méteren Takács Tamara jobban rúgta be a hajóját.

„Ugyanolyan tökéletesnek éreztem a kétszázas finálét, mint az ötszázat. Végre, végre egy pozitív hétvége van mögöttem – mosolygott Vad Ninetta. – Nyilván mindenki idény eleji formában van, mi se gyorsítunk olyan régóta, vagyis tudom, hogy mindenki lesz még jobb az idény során. Reményeim szerint ezzel az eredménnyel benne leszek a csapathajóban a Világkupán, de a lényeg, hogy ötszáz egyesben legyek minél erősebb, mert azt tekintem a fő számomnak.”

Hogy Hajdu Jonatán mit tekint? Talán azt még ő sem tudja igazán. Egy biztos: az olimpiai program változása miatt kénytelen elengedni a 200 métert, amelyet riói indulónk ezúttal óriási fölénnyel nyert meg a Maty-éren.

„Nem számítottam rá, hogy ekkora lesz a fölényem, de beszélgettem a többiekkel, és igazából már senki sem készül erre a számra – mondta Hajdu Jonatán. – Én a Világkupa miatt természetesen foglalkozom a sprintszámmal is, de már megkezdtem az építkezést az ezer méter felé. Az edzéseken is főként ezer méteres munkát végzünk, de kell egy-két év ahhoz, hogy beleerősödjek a felnőtt mezőnybe. Kiss Tamással az ötszázas párosunk egy lépcsőfok ebbe az irányba. Az idén már edzettünk együtt Dél-Afrikában, aminek nagyon örültem, mert olyan ember volt mellettem, aki száz százalékban teljesíti az elvárt munkát, jó ilyen példát látni magam mellett.”

És jó látni Kopasz Bálintot is a pályán. Európa-bajnoki bronzérmes kajakosunk az 500 méter döntőjében mutatta meg, hogy miért is az egyik legnagyobb reménysége a férfi kajak szakágnak. Lenyűgöző versenyzéssel, óriási fölénnyel nyerte meg a finálét Mozgi Milán és Noé Zsombor előtt.

„Bálint profin gondolkozik, tudja, hogy mire képes, még ő nyugtatott engem a döntő előtt, hogy nem lesz gond. Örülök, hogy így sikerült ez a verseny, mert szeretnénk, ha Világkupán kipróbálhatná magát az ötszázas csapathajóban, ami úgy tűnik, Tokióban már olimpiai szám lesz” – mondta édesanyja, egyben edzője, Demeter Irén.

És hogy miként vélekedett a teljesítményéről Bálint, aki hasonlóan olyan nagyot ment, mint tavaly a második olimpiai válogatón K-1 1000 méteren?

„Hasonlóan éreztem magam most is, mint tavaly abban a döntőben. Jól lettek összeállítva az edzések és szerencsére most is kijött a forma, a gyorsaság. De ez nem azt jelenti, hogy specifikusan az ötszázra készülök, marad az ezer egyes fő számnak és bízom benne, hogy a későbbiekben is sikerül helyet szorítani magamnak a csapathajóban” – mondta Kopasz Bálint.

A folytatásban a női C-2 500 méter fináléját a papírformának megfelelően Balla Virág és Devecseriné Takács Kincső párosa nyerte meg, míg a férfiaknál meglepetésre a Vasbányai Henrik, Varga Dávid duót legyőzte a rutinos Sarudi Pál és fiatal párja, Fekete Ádám.

„Az ezer páros a fő számunk, de taktikai okokból most még nem indultunk a hosszabbik távon. Most ötszázon nem tudtunk hibátlan pályát menni, mert az elején Ádám lába kicsúszott és korrigálnom kellett. Összességében elégedettek lehetünk, de azért hozzá kell tenni: még nagyon az elején járunk” – mondta Sarudi Pál.

Aki csattanóra számított a nap végén, annak csalódnia kellett. A kétszeres Eb-ezüstérmes Takács Tamara magabiztosan szerezte meg a K-1 1000 méter aranyát. Mögötte Bodonyi Dóra és a győri Bordács Blanka zárt.

Tovább tart sárkányhajósaink kiváló vb-sorozata

Tíz éremmel tért haza a Römi Sárkányhajó Klub a Kijevben rendezett sárkányhajó klubvilágbajnokságról.

Hír

A sportágban évente felváltva rendezik a nemzetek és a klubok közötti vébét, az idén a klubok következtek. A kijevi tornán 15 ország mintegy 1000 versenyzője vett részt, Magyarországot a Römi KKSK képviselte 38 versenyzővel. A mieink három arany-, kettő ezüst- és öt bronzéremmel tértek haza az ukrán fővárosból.

Aranyérmet nyert 2000 méteren a 20-as mix, a masters 10-es mix és a masters 10-es férfi csapat, ezüstérmes lett az 50+ masters 10-es mix 500 méteren és az 50+ masters férfi csapat 2000 méteren.

Harmadikként zárt 200 méteren a 20-as mix, az 50+ masters 10-es mix, a masters 20-as férfi együttes, valamint 500 méteren a masters 20-as férfi és a masters 20-as mix csapat.

„Abszolút aláírtam volna a világbajnokság előtt ezt az eredményt, mert

láttam, hogy milyen bivalyerős mezőny lesz

– kezdte az értékelést Reményi Péter, a klub vezetője, aki a tíz éremszerző hajóból nyolcban ott ült. – Volt négy-öt elképesztően erős ukrán klub, amely 100-150 fővel indult a mi 38 versenyzőnkhöz képest. Gyakran a célbaérés után mi máris ugrottunk be egy másik hajóba, és indultunk a következő versenyszámban, míg ők mindig friss emberekkel tudtak rajthoz állni. Ezt nem panaszkodásképp mondom, mert nagyon büszke vagyok a versenyzőimre.”

Reményi Péter hozzátette, hogy egy 50 éves átlagéletkorú csapattal vették fel a versenyt a 20-30 évesekkel szemben, összesen 24 számban indultak.

Szeretném kiemelni a sokszoros maratoni kenuvilágbajnok Györe Attilát, aki nemcsak a hajóban volt a csapat motorja, hanem azon kívül is vezető szerepet töltött be. Köszönjük a Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnökének, Schmidt Gábornak, hogy annak ellenére kifizették a nevezési díjat, hogy ez csak egy klubvébé volt. Boldog vagyok, mert 2006 óta nem rendeztek olyan világbajnokságot, amelyről ne tértünk volna haza aranyéremmel” – zárta Reményi Péter.

Kopasz Bálint megállíthatatlan

A 22 éves versenyző a világbajnoksághoz hasonlóan Tokióban, az előolimpián is oktatta a mezőnyt, nem tudták megzavarni a körülmények, simán nyert K-1 1000 méteren. Rajta kívül pénteken érmet szerzett a Medveczky Erika, Gazsó Dorka összeállítású alkalmi kajakpáros, valamint Suba Róbert is a KL1-es kategóriában.

Hír

“Újra meg akartam mutatni az ellenfeleknek, hogy

engem nem könnyű megverni”

– mondta a 1000 egyes döntő után Kopasz Bálint, akivel csak a szegedi vb-n bronzérmet szerző Fernando Pimenta tudta tartani a lépést, de ő is csak 900 méterig. A hajrában a magyar versenyző húzott “három nagyobbat”, és ezúttal is simán nyert a portugál előtt, a harmadik pedig a német Jacob Schopf lett.

“A körülményeken azért még lesz mit javítaniuk a szervezőknek itt Tokióban. Hullámos a pálya, főleg a felevező sávon, ahol hatalmas a motorcsónak-forgalom is, megfeszített izmokkal kell bemelegíteni, hogy ne boruljunk be, ez pedig sérülésveszélyes. Sok a hal, medúzákat is láttam a vízben, és itt a pályán nem jutottunk jó minőségi ételhez. A szálloda ugyanakkor csúcsszuper, szerencsére jövőre is ott fog lakni a csapat. Három napja érkeztem Japánba, nem volt gondom az akklimatizációval, de ha jövőre sikerül csapatba kerülnöm, akkor érdemes lesz hamarabb kiutaznom – értékelte a helyi körülményeket Kopasz Bálint.

A világbajnokság után két hét alatt mindössze háromszor szállt  hajóba Medveczky Erika, aki ráadásul kedden evezett először párost Gazsó Dorkával. A lányokon látszott, hogy futamról-futamra jobban csúszik alattuk a hajó, a döntőben közel voltak a világbajnok fehérorosz pároshoz, de végül egy apró baki miatt lecsúsztak a harmadik helyre, a lengyel duó mögé.

“A végén csak arra tudtunk koncentrálni, hogy

nehogy beboruljuk a cél előtt

– mondta a nyolcszoros világbajnok Medveczky Erika. – Nem vagyunk összeszokott páros, és jelenleg edzettek sem, rettenetesen elfáradtunk a táv végére, ráadásul nagyobb méretű hajóban is eveztünk, így a cél előtt elkezdtünk billegni. Reggel még csak reménykedtem abban, hogy be tudunk jutni a döntőbe, így most nagyon örülünk ennek a bronzéremnek.”

A pénteki versenynap utolsó érmét Suba Róbert szerezte, aki harmadik lett a KL1-es kategóriában. A számot – a friss világbajnok Kiss Péter távollétében – a korábbi vb-győztes brazil Cardoso Da Silva nyerte. A másik magyar, Juhász Tamás megbillent a döntőben, így nem jutott közel az éremszerzéshez.

C-2 1000 méteren a Kiss Balázs, Dóri Bence duónak sem sikerült a dobogóra lépnie, pár tizeddel elmaradva a bronzéremtől az ötödik helyen végeztek. A hölgyeknél K-1 200 méteren az alig 20 éves Lucz Anna hetedik lett a rendkívül erős mezőnyben.

Női C-1 200 méteren is derekasan helyt álltak a mieink, annak ellenére, hogy Devecseriné Takács Kincső és Balla Virág csak a B-döntőbe tudott bekerülni. Előbbi olyan idővel nyerte meg a futamot, hogy az A-döntőben azzal dobogóra állhatott volna, mögötte pedig párja, Balla Virág másodikként futott be.