Mégse

Nánásiékkal indult a “csapatás”

Az Öreg-Túr folyón, a Felső-Tisza vidékén, valamint a Bodrogzúgban vízitúrázott május közepén Ördög Nóra és Nánási Pál családja. A házaspár utazásairól internetes naplót, vagyis vlogot vezet a youtube-on, az epizódokat több tízezer rajongójuk követi. A vízitúrán forgatott Nánásiék-vlogok "CSAPATUNK" címmel jelentek meg a videómegosztó oldalon.

Hír

Hogy éreztétek magatokat a vízitúrán?

Ördög Nóra: Természetesen szuperül. A világ legkülönbözőbb pontjain jártunk már, de ennél szebb vidékeket talán még nem láttunk. Ráadásul egy vizítúrára nagy társasággal jó menni, erre az útra a gyerekeink mellett velünk tartott a családunk és a barátaink is, és végig nagyon jól éreztük magunkat. Az igaz, hogy kenuzni néha elég melós, mégis nagyon vidáman telt az a néhány nap a vízen.

Nánási Pál: Teljesen igaz, olyan vadregényes vízeken is eveztünk, mintha a dzsungelben, vagy egy madárrezervátumban lettünk volna, elképesztő volt látni a természet érintetlenségét. Valóban az utóbbi időben inkább távolabbi, egzotikus helyeken jártunk, de nagyon szerettünk volna végre itthon is utazós vlogot forgatni. A túrán szép helyeket láttunk, finom borokat ittunk, jókat ettünk, és egy teljesen új aspektusból ismertük meg az országot.

Hogy született a túra ötlete?

Nóra: Bizonyos szempontból régóta kapcsolatban állok a kajak-kenuval. Szegedtől nem messze, Mórahalmon születtem, azon a vidéken pedig egyértelmű, hogy valamennyire mindenki követi a sportágat. Idén is ott leszünk a Maty-éren, az augusztusi világbajnokságon és nagyon fogunk szurkolni a magyaroknak. A vízitúrázást pedig már rég ki szerettük volna próbálni.

Pál: Tőlem sosem álltak távol a vízisportok, miután fiatalabb koromban versenyszerűen eveztem, ráadásul nem én vagyok az egyetlen a családban, aki otthonosan mozog ebben a világban, így adta magát a túra ötlete. A sportág arcait, legnagyobb versenyzőit pedig már többször fotóztam, úgyhogy bőven van személyes kötődésem.

Mikorra készülnek el, kinek szólnak a túrán forgatott vlogok?

Pál: Az első rész június 23-án, vasárnap került fel a youtube csatornánkra, amelyet már több mint 130 ezer néző követ. Aztán 2-3 naponta tettük fel a minisorozat újabb részeit, összesen 6 epizódot. A túra megszervezésében segített a Magyar Kajak-Kenu Szövetség. Velük együtt abban bízunk, hogy a vlogunkkal sokaknak kedvet tudunk csinálni ehhez a műfajhoz, mert vízitúrázni tényleg hatalmas buli. Nekünk meg ez lett az egyik kedvenc sorozatunk.

Nóra: A követőink pontosan tudják, hogy az utazásaink során kapszulákat is szoktunk elrejteni, ez most sem marad el. A játék lényege, hogy aki megtalálja a kapszulát, annak jár valamilyen nyeremény, vagy velünk kapcsolatos személyes élmény. Nem akarom lelőlni a poént, ezért nem mondom el, hogy ebben a szériában hova rejtettünk kapszulát, de annyit elárulok, hogy azt a helyet szinte csak vízen, kenuval lehet megközelíteni. Egyébként meg  a kapszulától függetlenül mindenkinek javaslom, hogy szedje a sátorfáját, szálljon vízre és túrázon nagyokat a vizeinken, mert Magyaroszág rejtett szépségeit fedezheti így fel.

fotó: Nánási Pál

Szabó Gabriella ismét egy csapatban Kozák Danutával

Az Újpesti Torna Egyletben folytatja a pályafutását a háromszoros olimpiai bajnok kajakos, Szabó Gabriella. A rutinos versenyző így ismét egy csapatban készülhet gyerekkori párostársával, Kozák Danutával, akivel mindhárom ötkarikás aranyérmét nyerte.

Hír

“Danával korábban már sokszor bebizonyítottuk, hogy nemcsak a versenyeken vagyunk jó hatással egymásra, hanem a felkészülés alatt is. Vártam már, hogy újra együtt dolgozhassunk,

erős csapatot fogunk alkotni hármasban Lucz Dórival”

– mondta az UTE új versenyzője, aki 11 év után távozott a Budapesti Honvédtól.

Szabó Gabriella a riói játékokat követően több edzőnél is megfordult, az elmúlt három évben mégsem tudott bekerülni a magyar válogatottba. Új klubja színeiben szeretné visszaküzdeni magát a legjobbak közé. A felkészítéséért továbbra is Tóth László felel majd.

A 33 éves Szabó Gabriella 2012-ben Londonban négyesben, négy évvel később, Rio de Janeiróban négyesben és párosban lett olimpiai bajnok, emellett 2008-ban, Pekingben ezüstérmet szerzett, szintén a K-4-es versenyszámban.

Az összetartozás szimbóluma a Nagy Hideg-hegy Futás

A hétvégén ismét nagy sikerrel rendezték meg a Nagy Hideg-hegy Futást, mintegy ezer résztvevővel, köztük olimpiai bajnokokkal.

Hír

„A váciak már edzésként régóta futnak fel a hegyre, a szövetség szervezésében pedig körülbelül tíz éve rendezzük meg az eseményt – kezdte a Magyar Kajak-Kenu Szövetség részéről Weisz Róbert. – Legalább ezren vettek részt a hétvégi futáson, amely ismét megmutatta a sportágunk erejét,

remek szimbóluma ez az összetartozásnak.

Sok válogatott kajakos és kenus volt itt, maratonisták is, pedig nem kötelező jellegű esemény számukra. A sportágunkon kívüli résztvevőket is várjuk minden évben, és szerencsére sok más sportág képviselője el szokott jönni, de civilek is rendre felfutnak velünk a hegyre. Szülők hozzák a gyerekeiket, az idősebbek pedig csak feltúráznak. Aki felér a csúcsra, az kap egy pohár teát és egy csokit, ezt például most Vaskuti Istvántól, tehát egy olimpiai bajnoktól vehették át a résztvevők.”

De a futók között is volt olimpiai bajnok, hiszen Vajda Attila is felfutott a csúcsra, akárcsak a sportág olyan legendája, mint Kása Ferenc, aki a Nagy Hideg-hegy Futás kitalálójával, Babella Lászlóval évről évre „vérre menő” különharcot vív.

A versenyt egyébként a férfiaknál Bíró Dominik (Göd SE) nyerte, a lányoknál pedig a tavalyi győztes Csonka Eszter (Építők) megvédte címét.

Az MKKSZ a versenyen résztvevő kajak-kenu szakosztályok részére minden évben egy MK-1 kajakot és egy MC-1 kenut ajánl fel. A hajók kisorsolására hagyományosan a rajtnál lévő parkolóban, a versenyt követően kerül sor. A sorsoláson azok az egyesületek vehetnek részt, amelyek legalább öt fővel indultak. Ezúttal az MK1 kajakot a VVSI, az MC1 kenut a Törökbálinti Kenusiskola nyerte.