Mégse

Dombvári párosban is utcahosszal nyert

Bár kissé foghíjas mezőnyben, de egész hétvégén nagyon magabiztosan versenyzett Dombvári Bence. A K-1 1000 méteren három éve világbajnoki bronzérmet szerző versenyző a szombati egyes után a párost is simán nyerte 1000 méteren. Rajta kívül kiválóan szerepeltek a vasárnap vízre szálló olimpiai bajnokok is, Douchev-Janics Natasa K-1 200 méteren, Vajda Attila pedig C-1 1000 méteren győzött esélyeshez méltóan a szolnoki tájékoztatón.

Hír

Több mint hat tizeddel verte meg a K-1 200 méteren győztes Douchev-Janics Natasa a második helyen befutó Csipes Tamarát. Azt a Csipes Tamarát, aki a tegnapi 500 egyes győzelem után ezen a távon is megmutatta, hogy jó formában kezdi a szezont.

„Nem szoktam kétszáz méteren szerepelni, de most gyakorlásképpen mentem egyet – mondta Csipes Tamara. – A gyorsaságommal sosem volt gond, inkább az elindulás az, ami nehézséget jelent számomra, azt kell visszahozni, mert az még nem az igazi.”

A győztes pedig régi önmagát keresi évek óta. És a mostani formáját elnézve ez a legjobbkor, az olimpiai szezonban lehet meg neki újra.

“Örülök, hogy nyertem, a végén már éreztem, hogy az élen vagyok és így ki is tudtam engedni – nyilatkozta a háromszoros olimpiai bajnok, Douchev-Janics Natasa. – Félpályánál jött a billegés, de nem a hajóban, hanem bennem. Ezt edzéseken is többször megéltem, de most valahogy sikerült áttörnöm és rájöttem, hogy nem a kezemben, hanem a fejemben voltak gondok.”

A harmadik helyet Douchev-Janics Natasa tavalyi párja, Homonnai Luca szerezte meg. A fiatal versenyző nagyon bekötött a végére, ebben az is közrejátszhatott, hogy a hideg, esős, szeles időben egy szál atlétatrikóban állt rajthoz.

A délutáni programban vízre szálló másik olimpiai bajnok, Vajda Attila is könnyedén nyert C-1 1000 méteren. A szegedi kiválóság az első tájékoztatón nem hagyott kétséget afelől, hogy idén is neki áll a zászló a számban, amelyben több mint 10 éve egyeduralkodó itthon. Mögötte Kiss Tamás és Vasbányai Henrik futott be dobogós helyen.

„Nagyon hideg van, ez egyáltalán nem tett jót az izmoknak – nyilatkozta Vajda Attila. – Mentálisan viszont jót tett az, hogy nyertem, így összességében megérte eljönni. Örülök annak, hogy Kiss Tamás ennyire jó állapotban van és Vasbányai Henriket is jó volt látni egyesben versenyezni.”

„Nem vagyok elégedett, a rajt után azt hittem, hogy visszalövik a futamot és megálltam, így kaptam egy hajót a többiektől. Annak viszont örülök, hogy a táv többi részét a nagy szél ellenére egész jól meg tudtam oldani, de azért a válogatóig lesz mit csiszolnom.” – mondta Ludasi Róbert tanítványa, az olimpiai bronzérmes Kiss Tamás.

Az eltiltása letelte óta Dombvári Bencét nem lehet megállítani. A BHSE versenyzője tavaly kiválóan szerepelt a magyar bajnokságon és az idei tájékoztatón is magabiztosan versenyzett, szombaton az egyest nyerte meg, a parton álldogálók szerint szinte „orrlégzéssel”, vasárnap pedig még ennél is simábban győzött Hufnágel Tiborral K-2 1000 méteren. Pedig Hufnágel betegséggel küzd, éppen túl van egy tüdőgyulladáson, szombaton még a döntőbe sem tudta beverekedni magát egyesben.

„40 fokos lázam volt és egy teljes hetet kihagytam, szombaton mégis azt éreztem, hogy készen állok a versenyzésre és egy jó egyes teljesítményre, de ez nem jött össze. A páros viszont olyan amilyen, csak beülünk és megy. Bence kiváló formában van, ez látszott rajta egyesben is és én is fogok még javulni a válogatóig.” – mondta Hufnágel Tibor.

A győztes egység mögött majdnem majdnem öt másodperces lemaradásban futott be a második helyen a Somorácz Tamás, Gacsal Ákos duó, a bronzérmet pedig Gere Bálint és Mészáros Márton szerezte meg.

Női K-2 500 méteren a sztárversenyzők távollétében az UTE egysége, Szilvásy Nóra és Katrinecz Rita nyert a tájékoztatón. Férfi K-1 200 méteren, a szintén foghíjas mezőnyben pedig Horváth Bence győzött, aki az idei szezonját Dudás Miklós párjaként képzelte el.

„Kár, hogy Molnár Péterrel és Tótka Sándorral most nem mérhettem össze magam – mondta a győri sprinter. – Nagyon sajnálom, hogy nincsen Dudás Miki, mert jól ment vele a páros. Most visszaülök Szomolányi Máté mellé, akivel évekig mentem együtt, de egyelőre elsősorban az egyesre koncentrálok.”

Hajdu Jonatán számára tavaly óta egyértelmű, hogy a C-1 200 méter az a szám, amire a felnőtt mezőnyben koncentrálnia kell. A fiatal dunaújvárosi Milánóban kvótát tudott szerezni és idén is jól kezdte a szezont, könnyedén nyert Foltán László és a szintén dunaújvárosi Kiss Balázs előtt. A válogatón már nehezebb dolga lesz a győriekkel kiegészülő mezőnyben.

Átugrani a magasra tett lécet

Az év ifjúsági női kajakosa Rendessy Eszter, férfi kajakosa pedig Kós Benedek lett 2018-ban. Tavaly ilyenkor egyikőjük sem számított arra, hogy ilyen kiváló szezont futnak majd. Rövid évértekelőre és előretekintésre kértük a két tizenéves tehetséget.

évzárás
Hír

Rendess Eszter ifjúsági olimpiai bajnok lett egyéniben, valamint serdülő létére ifjúsági világbajnoki címet is szerzett K1-500 méteren. A világbajnokságon való indulás jogát úgy érte el, hogy a tavalyi egyéni világbajnokot kellett legyőznie a hazai válogató versenyen.

Kós Benedekkel már kétszeres egyéni ifjúsági világbajnokként beszélgettünk, hiszen K1-500 és 1000 méteren, a klasszikus versenyszámokban lett győztes az ifi vb-n – ezt utoljára Kammerer Zoltán tudta megcsinálni.

Hogy telt a karácsony?
Rendessy Eszter: Kevés edzéssel. Utoljára 24-én edzettünk, a két ünnep között pedig nem volt vezetett edzésünk. Mozogni persze kellett, de egyénileg futottunk. Legközelebb január 2-án találkozunk.

Kós Benedek: Mi is 24-én edzettünk utoljára, reggel kondiztunk egyet, de a két ünnep között mi már edzettünk. Sőt, még 31-én reggel is lesz egy kondink, de az elsejét megkaptuk pihenőnapnak. Másodikán aztán ismét belecsapunk a munkába.

Kós Benedek karácsonykor két napot pihenhetett

Milyen érzés volt, amikor a szövetség gálavacsoráján bejelentették, hogy az év ifjúsági versenyzője lettél?
RE: Nem hittem el, álmomban sem gondoltam volna, hogy olyan versenyzők mellett állhatok majd, mint akik nyerték a különböző kategóriákat. Az ifjúsági olimpiai bajnoki címem ellenére sem számítottam rá.

KB: Én sem számítottam rá, hogy nyerni fogok, de titkon azért reménykedtem benne. Külön örültem annak, hogy edzőm, Nyerges Attila lett a legjobb ifjúsági edző. Ott van a díj a többi kupám között, pont középen.

Rendessy Eszter (balról a második) nem gondolta, hogy ilyen illusztris társasásba kerül

Ha tavaly ilyenkor felajánlották volna, hogy olyan idényed lesz, mint amilyen végül lett 2018-ban, akkor előre aláírtad volna?
RE: Hát, ha valaki nekem tavaly ilyenkor ezt mondja,

biztos, hogy körbenevetem,

és közlöm vele, hogy az lehetetlen. Hogy minek köszönhető mégis ez a jó év? Nem tudok nagy titkot elárulni, a megfelelő szakemberek és a rengeteg edzés lehet a válasz.

KB: Örültem volna, ha valaki ezt előre megmondja, de nem hittem volna el neki. Szerencsére a világbajnokság hétvégéjén minden összejött. A felkészülésem is nagyon jól sikerült, annak is köszönhető, hogy kicsit változtattunk rajta. Én észre se nagyon vettem, edzőm, Attila mondta, hogy úszásban, futásban és kondiban apróságokat változtatott, többet is spinningeltünk.

Melyik volt a legemlékezetesebb pillanat 2018-ban?
RE: Amikor kijutottam a világbajnokságra.

KB: Amikor 1000 méteren világbajnok lettem, ugyanis akkor nyertem először vébét. Az 500 méteren aratott győzelemre pedig azért emlékszem vissza szívesen, mert vert helyzetből tudtam felállni, nagyot küzdve nyerni.

Kós Benedek két aranyérme az ifi vébén:

Mik a céljaid 2019-re? Át lehet ugrani azt a lécet, amit az idén ilyen magasra tettél?
RE: Biztos, hogy át lehet, de azt még nem tudom, hogyan. Ehhez azonban mindenben fejlődnöm kell, és az eddigieknél is keményebben kell edzenem.

KB: Az biztos, hogy az idén is változtatunk egy kicsit a felkészülésen, de még nem beszéltük meg Attilával, hogy milyen célokkal vágunk neki az évnek. Mindenesetre nagyon várom már a szezont, kíváncsi vagyok, hogy milyen érzés lesz az U23-as korosztállyal versenyezni. Elsősorban fizikailag kell sokat fejlődnöm, de mentálisan is. Hiába, hogy idősebbek és erősebbek az ellenfeleim, de el kell hinnem, hogy oda lehet érni ebben a korosztályban is a legjobbak közé.

Kajak-kenusok az év legjobb sportolói között

Megkezdődött az internetes szavazás 2018 legjobb sportolóira. A Magyar Sportújságírók Szövetségének tagjai 61. alkalommal voksolhatnak, a jelöltek között ismét számos kajak-kenu versenyző található.

Hír

Az MSÚSZ elnöksége és a Magyar Paralimpiai Bizottság 11 kategóriában tízes jelöltlistát állított össze.

A legjobb női sportolók versenyében két kajakosra is lehet szavazni, egyrészt a világbajokságon három olimpiai számban három aranyérmet nyert Kozák Danutára, valamint a K1 1000 méteren világbajnok Bodonyi Dórára. Mindketten bekerültek az egyéni sportágak csapatversenyében is a jelöltek közé, amelyek a következők:
Férfi kajak kettes, 200 m (Balaska Márk, Birkás Balázs)
Női kajak páros, 500 m (Kozák Danuta, Kárász Anna)
Női kajak páros, 1000 m (Csipes Tamara, Medveczky Erika)
Női kajak négyes (Kozák Danuta, Kárász Anna, Bodonyi Dóra, Medveczky Erika).

Ezen felül a legjobb edző kategóriában Somogyi Bélára (Kozák Danuta tréneré), a paraversenyzők között pedig a vb-n ezüstérmet szerző Suba Róbertre is szavazhatnak a magyar sportújságírók.

Február 4-én ismertetik, hogy az egyes kategóriákban kik kerültek az első három közé. A végeredményt az M4 Sport – Az Év Sportolója gáláján jelentik be, az eseményt élő televíziós közvetítés keretében február 14-én, csütörtökön 20 órától a Nemzeti Színházban rendezik meg.

A jelöltek:

férfiak:
Bácsi Péter (birkózó)
Berecz Zsombor (vitorlázó)
Fucsovics Márton (teniszező)
Halász Bence (kalapácsvető)
Liu Shaoang (rövidpályás gyorskorcsolyázó)
Liu Shaolin Sándor (rövidpályás gyorskorcsolyázó)
Lőrincz Tamás (birkózó)
Milák Kristóf (úszó)
Rasovszky Kristóf (nyíltvízi úszó)
Veres Roland (kick-boxos)

Késely Ajna (úszó)
Kovacsics Anikó (kézilabda)
Kozák Danuta (kajakos)
Márton Anita (atléta, súlylökő)

edzők:
Bánhidi Ákos és Csang Csing Lina (férfi és női rövidpályás gyorskorcsolyaváltó)
Eperjesi László (Márton Anita)
Golovin Vlagyimir (junior női kézilabda-válogatott)
Märcz Tamás (férfi vízilabda-válogatott, szövetségi kapitány)
Ambros Martín (Győri Audi ETO KC)
Marko Nikolic (MOL Vidi FC)
Sávolt Attila (Fucsovics Márton)
Sike András (kötöttfogású birkózószakág, szövetségi kapitány)
Somogyi Béla (Kozák Danuta)
Szokolai László (Rasovszky Kristóf)

csapat (hagyományos csapatsportokban):
Békéscsabai Röplabda SE
Dunaújvárosi Egyetem Maarsk Graphics (női vízilabda)
FTC-Telekom Waterpolo (férfi vízilabda)
Férfi vízilabda-válogatott
Győri Audi ETO KC (női kézilabda)
Junior női kézilabda-válogatott
MOL-Pick Szeged (férfi kézilabda)
MOL Vidi FC (labdarúgás)
Női kosárlabda-válogatott
Sopron Basket (női kosárlabda)

csapat (egyéni sportágak csapatversenye):
Férfi kajak kettes, 200 m (Balaska Márk, Birkás Balázs)
Férfi kardválogatott (Szilágyi Áron, Szatmári András, Gémesi Csanád, Decsi Tamás)
Férfi rövidpályás gyorskorcsolya-váltó (Liu Shaoang, Liu Shaolin Sándor, Knoch Viktor, Burján Csaba, tartalék: Oláh Bence)
Kötöttfogású birkózó-válogatott
Női kajak kettes, 500 m (Kozák Danuta, Kárász Anna)
Női kajak kettes, 1000 m (Csipes Tamara, Medveczky Erika)
Női kajak négyes (Kozák Danuta, Kárász Anna, Bodonyi Dóra, Medveczky Erika)
Női öttusacsapat (Kovács Sarolta, Alekszejev Tamara, Földházi Zsófia)
Női rövidpályás gyorskorcsolyaváltó (Jászapáti Petra, Bácskai Sára Luca, Kónya Zsófia, Keszler Andrea, Heidum Bernadett)
Tenisz Davis-Kupa-csapat (Piros Zsombor, Valkusz Máté, Borsos Gábor, Nagy Péter)

labdarúgás (férfiak):
Gulácsi Péter (RB Leipzig)
Juhász Roland (MOL Vidi FC)
Kalmár Zsolt (Dunaszerdahelyi AC)
Davide Lanzafame (Bp. Honvéd, FTC)
Nagy Ádám (Bologna FC)
Loic Nego (MOL Vidi FC)
Willi Orbán (RB Leipzig)
Sallai Roland (APOEL Nicosia, Freiburg)
Sallói Dániel (Sporting Kansas City)
Szalai Ádám (Hoffenheim)

labdarúgás (nők):
Csányi Diána (MTK Hungária FC)
Csiszár Henrietta (Bayer 04 Leverkusen)
Fenyvesi Evelin (Ferencváros)
Jakabfi Zsanett (VfL Wolfsburg):
Rácz Zsófia (Philips SV, Haladás Viktória FC)
Süle Dóra (ETO FC Győr)
Szabó Viktória (Ferencváros)
Szőcs Réka (MTK Hungária FC)
Turányi Lilla (MTK Hungária FC)
Vágó Fanny (SKN Sankt Pölten)

Fogyatékos sportolók:

férfiak:
Földi Bence (hallássérült kerékpározó)
Gelencsér Róbert (szervátültetett atléta)
Horváth Zsolt (speciális bocsázó)
Iván Bence (paraúszó)
Mihálovits Tamás (szervátültetett atléta)
Osváth Richárd (kerekesszékes vívó)
Pálos Péter (para-asztaliteniszező)
Suba Róbert (parakajakozó)
Tóth Attila (szervátültetett asztaliteniszező)
Velkey Ádám (szervátültetett atléta)

nők:
Dávid Krisztina (parasportlövő)
Demeter Judit (speciális tollaslabdázó)
Ekler Luca (paraatléta)
Gyöngyösi Erzsébet (speciális bocsázó)
Gyurkó Alexandra (szervátültetett úszó)
Hajmási Éva (kerekesszékes vívó)
Hasznos Szabina (szervátültetett bowlingozó)
Illés Fanni (paraúszó)
Jung Andrásné (szervátültetett tollaslabdázó)
Pap Bianka (paraúszó)

edzők:
Beliczay Sándor (kerekesszékes vívás, Hajmási, Osváth)
Havasi Gábor (bocsa)
Jancsik Árpád (úszás, Iván, Konkoly)
Király Ákos (tollaslabda, Jung, Luib)
Miklós Nándor (curling)
Milos Imre (asztalitenisz)
Pécsi Annamária (úszás, Gyurkó)
Pethő Ferenc (atlétika, Mihálovits)
Sipos Béla, Cserni János (tollaslabda, Demeter)
Szabó Álmos (úszás, Pap, Illés)

csapat:
Asztalitenisz vegyes páros (szervátültetett, Tóth Irma, Tóth Attila)
Bocsaválogatott (para, Szabó Alexandra, Suha Vivien, Hegedűs László)
Bocsa vegyes páros (Varga Ágnes, Horváth Zsolt)
Curlingválogatott (hallássérült)
Férfi asztalitenisz-páros (szervátültetett, Tóth Attila, Kóka Zoltán)
Férfi 4×100 méteres atlétaváltó (szervátültetett, Velkey Ádám, Gelencsér Róbert, Szabó Donát, Zilaj Csaba)
Női kerekesszékes válogatott (Madarászné dr. Mező Boglárka, Hajmási Éva, Krajnyák Zsuzsanna, Veres Amarilla)
Női teniszpáros (szervátültetett, Almagro Carmen, Jakab Ivett)
Női ülőröplabda-válogatott (para)
Tollaslabda vegyes páros (szervátültetett, Jung Andrásné, Luib István)