Mégse

Régi arcok, új párok és új célok a kenusoknál

Az új olimpiai ciklus új párosokat hozott a férfi kenusoknál, akik már a hétvégi szegedi rangsorolón is vízre szállnak. Vasbányai Henrik Varga Dáviddal, Mike Róbert Korisánszky Dáviddal indul 1000 méteren, míg 500-on egy hajóba térdel Kiss Tamás és Hajdu Jonatán. Kiss fő száma - ahogyan a szegedi Bodonyi Andrásnak is – az ezer egyes lesz.

Rangsoroló
Hír

Az már tavaly, a riói olimpiát követően eldőlt, hogy felbomlik a világbajnok Vasbányai Henrik és Mike Róbert párosa. Előbbi egy korábbi társsal, Varga Dáviddal állt össze, utóbbi az ifjúsági és U23-as világbajnok Korisánszky Dávidot választotta maga mellé.

„Varga Dáviddal már 2011-ben az U23-as Európa-bajnokságon is szerepeltünk együtt, különösebb előzmények nélkül a második helyet szereztük meg a versenyben. Most is mindössze háromszor próbáltuk ki a párost, ettől függetlenül úgy érezzük, jól működik az egységünk. Fontos, hogy mindketten ugyanazokat a célokat fogalmaztuk meg magunk számára, és nekem személy szerint fontos az is, hogy Dávid jó visszajelzéseket ad a hajóban, nagyon tud motiválni” – mondta Vasbányai Henrik, aki bár rajthoz áll egyesben is, a fő száma a páros lesz ebben az esztendőben.

Mike Róbertnek is a páros az elsődleges, és ahogy korábban is fogalmazott: Korisánszky Dáviddal igazán „munkás” egységet alkotnak.

„Nem az a páros vagyunk, amelynek tagjai csak betérdelnek a kenuba, és már minden szipi-szupi Igenis dolgoznunk kell ezen az egységen, csiszolódnunk kell egymáshoz, de én ezt egyáltalán nem tartom rossz dolognak. Szépen haladunk a közös munkával, és másfél hónapon belül kisül majd az is, hogy mire vagyunk képesek a hazai mezőnyben” – mondta Mike Róbert.

A pekingi olimpia bronzérmese, Kiss Tamás 1000 méteren egyesben, 500 méteren a riói olimpiát is megjárt Hajdu Jonatánnal párosban rajtol majd.

„Az edzőm, Ludasi Róbert találta ki, hogy próbáljuk ki a párost Jonatánnal. Ő 200 méterről elindult az 1000 méter felé, ez az 500-as páros egy átmeneti lépcsőfok. Eddig háromszor eveztünk együtt, kicsit hullámzó a teljesítményünk, vagyis akadtak jobb és kevésbé jó pillanataink, de várjuk ezt a versenyt, hogy lássuk mit is tudunk a mezőnyben – magyarázta Kiss Tamás, aki bevallotta: a riói évet követően ólmosabban indult neki ennek a szezonnak. – Szerettem volna részt venni az olimpián, és ennek mindent alá is rendeltem. Úgy érzem, most nehezebben hangolódtam rá az előttem álló szezonra, de nincs vész, szeretnék párosban és ezer egyesben is minél jobban teljesíteni.”

Az 1000 egyesben Kiss Tamás egyik riválisa a szegedi Bodonyi András lehet, aki mint mondja: nincs száz százalékos állapotban.

„Három héttel ezelőtt megbetegedtem, s a kihagyás utózöngéit még most is érzem, pedig a Világkupa indulás miatt szerettem volna jó formában rajthoz állni ezen a rangsorolón. Az olimpiai év után megtörtént egy átrendeződés a mezőnyben, ami lehetőséget biztosít arra, hogy az ember ezer egyesben kitűnjön a mezőnyből. A terveim között szerepel a világ- és Európa-bajnoki indulás is, ám ha ez nem jön össze, B tervként még mindig ott van a korosztályos világbajnokság, amelyen jó lenne szerepelni” – vázolta a terveit Bodonyi András.

Kiváló kezdés a férfi sprinterektől

Világsztárok legyőzésével nyitott Birkás Balázs és Tótka Sándor K-1 200 méteren a tokiói előolimpián. C-1 1000 méteren Kiss Balázs is megszerezte az előfutamban egy világbajnok skalpját, női kenu párosban pedig jól kezdett a Balla Virág, Takács Kincső 500 méteren. Minden számban szerepelhet majd magyar versenyző a vasárnapi zárónapon.

Hír

Gyors esővel, és villámgyors Birkás Balázs továbbjutással indult az utolsó előtti, egyébként viszonylag szélmentes nap a tokiói tesztversenyen. A sprinttáv kétszeres világbajnoka K-1 200 méteren rögtön az első előfutamból került be, a szám riói ezüstérmesét, Maxime Beaumont, valamint az 500 méteren világbajnok cseh Josef Dostalt legyőzve a holnapi középfutamba.

“Nem gondoltam, hogy egyből a középdöntőbe juthatok, miután nehéz előfutamba kerültem, ráadásul napok óta

alig alszom a köhögéstől,

annyira megfáztam a hét elején. Szintén gondot okoz, hogy nem tudok olyan formájú hajóban versenyezni, mint a sajátom, ezért úgy számoltam, hogy majd a reményfutamból továbbjutnok, ehhez képest elindultam, aztán néztem, hogy nem nagyon jönnek a többiek, így gondoltam, hogy akkor meg kell nyerni az előfutamot” – mondta Birkás Balázs.

Az olimpia jellegű lebonyolítás miatt a selejtezők első két helyezettje jut egyenes ágon tovább, de csak a középdöntőbe, a többi versenyező pedig az elődöntőben (reményfutamban) folytathatja. A középdöntőket és a döntőket egy napon rendezik.

A K-1 200 méter másik előfutamában a szintén kétszeres vb-győztes Tótka Sándor lemásolva csapattársa, Birkás Balázs teljesítményét, futamgyőztesként jutott tovább. Ebben az előfutamban sem akárkiket kellett legyőzni, Tótka mögött a második a litván világbajnoki ezüstérmes Seja lett, a harmadik pedig a németek olimpiai bajnoka, Ronald Rauhe.

Medveczky Erika tegnap bronzérmet szerzett párosban Gazsó Dorkával, de annak az egységnek sem volt sima útja a döntőig, ahogy most a nyolcszoros világbajnoknőnek K-1 500 méteren sem. Az előfutamban csak negyedik lett, a reményfutam megnyerésével azonban kvalifikálta magát a holnapi középfutamba. Ha Erika egyesben is úgy lépked előre, mint párosban, akkor vasárnap ott lehet a döntőben.

“Nem fekszik nekem ez a típusú Nelo hajó, amit itt kaptam, otthon is próbáltam, de billegek benne. Ehhez képest annak is örülök, hogy bekerültem a középfutamba” – mondta óvatosan Medveczky Erika.

Lucz Anna harmadik lett a selejtőzben, a reményfutamból pedig nem jutott tovább K-1 500 méteren.

C-2 500 méteren a Balla Virág, Devecseriné Takács Kincső páros viszont futamgyőztesként jutott tovább. Miután ebben a számban kevésbé népes a mezőny a tesztversenyen, így ők ezzel egyből bejutottak a döntőbe.

Egyáltalán nem készült idén az 1000 méteres távra Nádas Bence és Kuli István, ennek megfelelően kissé nehezen rázódnak bele a nemzetközi mezőnybe párosban. Ötödik helyet szereztek az elő-, és a reményfutamban is, így holnap folytathatják a középfutamban.

Jól kezdett viszont C-1 1000 méteren Kiss Balázs,  Fuksával nagyot meccselve, és a cseh világbajnokot legyőzve lett második a fehérorosz Piatrou mögött az előfutamban, ezzel egyből kvalifikálta magát a holnapi versenynapra.

“Zsákban van Fuksa

– mondta boldogan a partra érve a fiatal kenus, aki kisebb hajóban versenyzett, mint otthon szokott, de ez sem zavarta verseny közben. – Volt egy szakasz, amikor elbizonytalanodtam, és arra gondoltam, hogy ráülök a harmadik helyre, aztán a cél előtt láttam, hogy kiengedtek egy kicsit, és indítottam egyet. Szerintem Fuksát is megleptem azzal, hogy becsúsztam elé, nagyon örülök, hogy összejött.”

Eggyel nehezebb utat járt be Adolf Balázs. Az 5000 méter világbajnoki ezüstérmese becsülettel küzdött 1000 egyesben, az előfutamban harmadik, a reményfutamban pedig második lett a kanadai Oldershaw mögött, így holnap ő is ott lesz a középdöntőben.

Tovább tart sárkányhajósaink kiváló vb-sorozata

Tíz éremmel tért haza a Römi Sárkányhajó Klub a Kijevben rendezett sárkányhajó klubvilágbajnokságról.

Hír

A sportágban évente felváltva rendezik a nemzetek és a klubok közötti vébét, az idén a klubok következtek. A kijevi tornán 15 ország mintegy 1000 versenyzője vett részt, Magyarországot a Römi KKSK képviselte 38 versenyzővel. A mieink három arany-, kettő ezüst- és öt bronzéremmel tértek haza az ukrán fővárosból.

Aranyérmet nyert 2000 méteren a 20-as mix, a masters 10-es mix és a masters 10-es férfi csapat, ezüstérmes lett az 50+ masters 10-es mix 500 méteren és az 50+ masters férfi csapat 2000 méteren.

Harmadikként zárt 200 méteren a 20-as mix, az 50+ masters 10-es mix, a masters 20-as férfi együttes, valamint 500 méteren a masters 20-as férfi és a masters 20-as mix csapat.

„Abszolút aláírtam volna a világbajnokság előtt ezt az eredményt, mert

láttam, hogy milyen bivalyerős mezőny lesz

– kezdte az értékelést Reményi Péter, a klub vezetője, aki a tíz éremszerző hajóból nyolcban ott ült. – Volt négy-öt elképesztően erős ukrán klub, amely 100-150 fővel indult a mi 38 versenyzőnkhöz képest. Gyakran a célbaérés után mi máris ugrottunk be egy másik hajóba, és indultunk a következő versenyszámban, míg ők mindig friss emberekkel tudtak rajthoz állni. Ezt nem panaszkodásképp mondom, mert nagyon büszke vagyok a versenyzőimre.”

Reményi Péter hozzátette, hogy egy 50 éves átlagéletkorú csapattal vették fel a versenyt a 20-30 évesekkel szemben, összesen 24 számban indultak.

Szeretném kiemelni a sokszoros maratoni kenuvilágbajnok Györe Attilát, aki nemcsak a hajóban volt a csapat motorja, hanem azon kívül is vezető szerepet töltött be. Köszönjük a Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnökének, Schmidt Gábornak, hogy annak ellenére kifizették a nevezési díjat, hogy ez csak egy klubvébé volt. Boldog vagyok, mert 2006 óta nem rendeztek olyan világbajnokságot, amelyről ne tértünk volna haza aranyéremmel” – zárta Reményi Péter.