Mégse

Három arany a zárónapon

Három aranyéremmel zárta a magyar csapat a belgrádi ifjúsági és U23-as Európa-bajnokság vasárnapi versenynapját. Az 1000 méteren szerzett aranyérem után 500 méteren is nyert a Biben Karina, Bakó Olga kajakpáros, valamint a Szőke Attila, Slihoczki Ádám kenus duó, míg K-1 200 méteren Orosz Adrienn állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A magyarok összességében 7 arany-, 11 ezüst- és 4 bronzérmet nyertek Belgrádban. Ifjúsági versenyzőink az éremtáblázat élén zártak.

Ifjúsági és U23-as Eb
Hír

Belgrád duplázói! Büszkén viselheti ezt a címet Biben Karina és Bakó Olga, valamint a Szőke Attila, Slihoczki Ádám kenupáros is. Ifjúsági versenyzőink ugyanis a szombati 1000 méter után vasárnap 500 méteren is győzni tudtak.

Gintl Andrea lányai nagy csatát vívtak a lengyelekkel, mindössze hat század volt a különbség a két egység között.

„A rajt előtt egy kicsit nehézkes volt a beállás a jobbos oldalszél miatt, de sikerült egy erős rajttal kezdenünk, ami után erős utazót vettünk fel. Azt hittük, ez megfogja a lengyeleket, de nem így történt, sőt fél hajóval is vezettek már előttünk. Szerencsére észnél voltunk, s a végén egy fej-fej melletti csatát tudtunk megnyerni. A hajó berúgással voltunk jobbak” – mondta Biben Karina.

„Titkon reméltük, hogy összejön ez a siker, de csak titkon, mert ez az első igazi nagy nemzetközi versenyünk – tette hozzá Bakó Olga, aki szerint annak is köszönhető ez a siker, hogy nem csak a vízen, de barátként a parton is megvan közöttük az összhang.

Erre esküszik Szőke Attila is, aki Slihoczki Ádámmal ismét nyert, több mint egy hajóval utasították maguk mögé a mezőnyt 500 méteren. Guj Attila és Molnár Gergely tanítványai kiemelkednek a korosztályukból, ami annak is köszönhető, hogy két éve együtt készülnek.

„A tegnapi arany után bizakodtunk a mai győzelemben is. Nyomtuk, ahogy csak bírtuk, nem törődtünk a fájdalommal” – mondta Szőke Attila, míg Slihoczki Ádám az egység jelentőségéről beszélt.

„Mi mindig őszintén meg tudjuk beszélni, ha probléma adódik, a barátság sokat tesz hozzá ahhoz, hogy itt tartunk.”

Jó irányba halad a szintén ifjúsági korú Orosz Adrienn is, aki kiváló rajttal, könnyedén nyert K-1 200 méteren.

„Az előfutam során a negyedik legjobb idő volt az enyém, így bizakodtam benne, hogy talán meglesz a dobogó. A rajt előtt nagyon izgultam, de szerencsére sikerült jól elkapnom. Nagyon boldog vagyok, hogy az enyém lett az arany!” – magyarázta Adrienn, akinek édesapja, Orosz Sándor az edzője.

A három arany mellett több dobogós helyezést is szerzett csapatunk.

Az ifjúságiaknál a kenus Nagy Bianka 500 és 200 méteren is ezüstérmes lett, ahogyan C-4 500 méteren a Kállai Róbert Gida, Kocsis Ádám, Zombori Dominik, Adolf Balázs alkotta kvartett. Bronzérmet vehetett át K-2 500 méteren a Bálint Gergő, Csokor Erik páros, valamint lány négyesünk, Szendy Lilla, Gamsjäger Lisa-Maria, Lazúr Margaréta és Gábor Netta.

Az U23-as korosztályban a második helyen zárt női négyesünk 500 méteren Lucz Noémi, Katrinecz Rita, Malcsiner Eszter és Szénási Zsófia a finisben a lengyel egységtől szenvedett vereséget. „Pici hiányérzetünk van, mert a hajrá az erősségünk, de azért örülünk ennek az ezüstéremnek is” – mondta Lucz Noémi. A szombati 1000 méter után 500-on is a második helyen zárt Koleszár Mátyás és Németh Viktor, valamint szintén ezüstös lett a szegedi Világkupán is szereplő Racskó Fruzsina, Sólyom Dóra páros. A délutáni 200 méteres programban pedig bronzérmet vehetett át a Bónyai Regina, Molnár Rebeka kenupáros. A csattanót Varga Márk és Csizmadia Kolos szolgáltatta K-2 200 méteren, a fiatalok ugyanis majdnem megnyerték a számot, az ukrán egység minimális különbséggel csusszant be előttük.

“Összességében a csapat felülmúlta az elvárásainkat, sőt még lehetett volna szebb is a mérlegünk, ha a mai szélviszonyok között kedvezőbb pályabeosztásaink van. Volt, hogy ezredekkel nekünk kedvezett a szerencse, volt, hogy másoknak, akadtak meglepetés érmeink és voltak olyan egységeink, amelyek még nem állnak teljesen készen. Szép sikereket hozott ez az Európa-bajnokság, de a világbajnokságra még erősebb lesz a csapatunk” – mondta Dónusz Éva utánpótlás szövetségi kapitány.

Gőzerővel a kenus kvótákért!

Elszántan készülnek férfi kenusaink melegvízi edzőtáborokban, hogy minél jobb formába kerüljenek előbb a hazai válogatóra, majd az olimpiai pótkvalifikációs versenyre. Dél-Afrikából Hüttner Csaba szövetségi kapitány adott rövid helyzetjelentést.

Hír

Ami az olimpiai kvótákat illeti, egyedül férfi kenuban nem állunk jól, de a szövetség vezetői, az edzők és a versenyzők mindent megtesznek azért, hogy a megszerezhető három kvótából minél többet begyűjtsünk. Az európai pótkvalifikációs versenyt egyes és páros egységeknek május 6-7. között rendezik meg Racicében, az olimpiai egyes számokban még további egy-egy indulói helyet osztanak ki május 21. és 24. között a II. felnőtt gyorsasági világkupán, Duisburgban.

A pótkvalifikációs viadalra mindkét számban (C-1 1000, C-2 1000 méter) az az egység utazhat, amely április végén itthon megnyeri a szegedi pótkvalifikációs válogatót. Ha Racicében nem jut a versenyzőnknek egyesben férfi kenus kvóta, akkor a duisburgi világkupán (amelynek győztese C-1 1000 méteren szintén olimpiai indulási helyhez juttatja országát) a pótkvalifikációs válogató második helyezettje is rajthoz állhat. Ha a magyarok csak egyesben szereznek indulási helyet, akkor a kvótát szerző versenyző automatikusan készülhet az olimpiára, ha pedig párosban, akkor a pótkvalifikációs válogató első két helyezettje a világkupákon meccselheti le, hogy melyik egység kerüljön az olimpiára utazó csapatba.

A minél jobb és eredményesebb felkészülés érdekében ismét melegvízi edzőtáborban készülnek a legjobbak, Dél-Afrikából Hüttner Csaba korábbi világbajnok kenus, jelenlegi szövetségi kapitány adott kérésünkre helyzetjelentést.

„Oláh Tamás csoportja két hete van itt, Mike Róbert és Korisánszky Dávid alkotja az egyik párost, Sáfrán Mátyás és Bakó Tamás a másikat, ők az elejétől fogva ebben az összeállításban készülnek. Ezen a héten csatlakozott Vajda Attila vezetésével két dunaújvárosi kenus: Hajdu Jonatán és Kiss Balázs. Szintén a héten érkezett meg Fekete Ádám, az ő felkészülését Martinkó Gábor irányítja, akárcsak Lakatos Zsanettét. Kiss Tamás egy másik csoporttal készül, Rendessy Eszterrel és Kárász Annával, méghozzá Samu Andrea vezetésével, ők február 8. óta edzenek itt, Dél-Afrikában.”

A szövetségi kapitány szerint még nem lehet megmondani, hogy ki milyen formában van, hiszen egyelőre a hosszú résztávok, az aerob edzés és a technika megtalálása teszi ki a programot.

„Szerencsére nagyon jó idő van, bár szerdán kicsit nagyobb volt a szél, és korábban egy nagy áradás sok növényt behozott a tóba, de mostanra sikerült ezt kiírtaniuk a helyieknek, így tényleg minden adott a tökéletes felkészüléshez. Ha ezen a héten túlleszünk, utána többet látunk majd, hogy ki milyen állapotban van. A hangárban jelenleg egy páros kenu van, ha minden jól alakul, akkor

a harmadik héten már meg tudjuk nézni a párosokat is”

– mondta Hüttner Csaba.

A szövetségi kapitány abban biztos, hogy a Mike, Korisánszky duó egy bevett páros, őket várhatóan nem fogják szétültetni, de a többieknél lesznek próbálkozások. „Viszont minél előbb egyértelműsíteni kell, hogy ki kivel térdel egy hajóba, az április végi válogató gyorsan eljön, amelynek már komoly tétje lesz” – mondta Hüttner Csaba.

Korisánszky Dávid is pozitív hírekkel jelentkezett Dél-Afrikából, ahol összesen négy hetet tölt el. „Már sikerült vízre szállnom, aminek nagyon örülök, és annak ellenére, hogy rövidebb volt a téli munka,

sikerült eljutnom arra a szintre, amelyben az elmúlt évek során is voltam.

A válogatóra korábbi párommal, Mike Robival készülök, az esélyeinket nagyon pozitívnak látom. Úgy hiszem, május elejére sikerül mindent a helyére tennünk, megcsináljuk, amit elterveztünk, és akkor nem okozhat gondot a kvótaszerzés. Persze, azzal is tisztában vagyok, hogy itthon is nagyon keményen készül mindenki, a kenus mezőny nagyon fontosnak tartja, hogy meglegyenek a hiányzó kvóták” – mondta a Honved.hu-nak Korisánszky Dávid.

Átesett a tűzkeresztségen a Balla, Devecseriné páros

Pályafutása első melegvízi edzőtáborában tökéletes körülmények között készülhetett Montebelóban Balla Virág és Devecseriné Takács Kincső. Női kenu párosunk versenyen is elindult, és már rekordot is evezett annak ellenére, hogy még az alapozás kellős közepén járnak mindketten.

Hír

Balla Virág és Devecseriné Takács Kincső szakított az eddig jól bevált hagyományokkal, és pályafutásuk során először nem itthon készültek, hanem két hétre kiutaztak Portugáliába melegvízi edzőtáborba Szabados Krisztián irányítása alatt.

„Ez az első alkalom, hogy melegvízi edzőtáborban készültünk. Csodálatos környezetben, kiváló szállás és pálya állt rendelkezésünkre – kezdte az edzőtábor értékelését Balla Virág. – Maximálisan el tudtuk végezni az edzőnk által kiírt edzésmunkát, miután az időjárás is kedvező volt végig a két hét alatt. Mielőtt kiutaztunk, volt bennem egy kis félsz, mert hallottuk, hogy nagyon szeles tud lenni az itteni pálya, de szerencsére erre nem volt példa.”

Balla Virág elmondta, hogy akárcsak a többiek, ők is még csak az alapozó időszakban vannak, hosszú evezéseket kondival és futóedzésekkel egészítették ki. „Szerintem már most jó formában vagyunk Kincsővel, voltak hosszabb pályaevezések időre, amiken

sikerült rekordot eveznünk két hét után.

Valamint elindultunk a Nelo Winter Challange nevezetű versenyen, ahol kicsit fel tudtuk eleveníteni, milyen érzés versenyezni. Nagyon jó hangulatban, nagyon sok kilométert tudtunk gyűjteni, és hogy ne legyen túl monoton, résztávos edzésekkel színesítettük a programunkat.”

„Én elsősorban annak örültem, hogy itt melegebb volt, mint otthon – kezdte Devecseriné Takács Kincső az első melegvízi edzőtáborról. – Szerencsére egész télen tudtunk minden héten evezni, de jó érzés volt végre lazán öltözve kenuzni. Nekem kicsit furcsa érzés volt, hogy más nemzetekkel együtt edzőtáborozunk,

az első pár nap inkább versenyhangulatom volt.

Annak ellenére, hogy sokan táboroztak a központban, mindig tudtunk a vízen arra menni, ahol más nem volt. Az apartmanban volt konyha, így meg tudtuk magunknak főzni azokat az ételeket, amelyeket Marics Balázs dietetikus az edzéseink mellé összeállított. Összeségében úgy érzem, ez alatt a két hét alatt elég kilométert gyűjtöttünk ahhoz, hogy jó alapokkal folytassuk otthon a munkát. Jól ki tudtuk használni ezt a két hetet Portugáliában, de már nagyon várom, hogy otthon, a megszokott környezetben készülhessünk.”

Fő céljuk természetesen a C-2 500 méteres olimpiai szám, ám páros edzésük még nem volt. „Amint hazaértünk, szombaton lesz az első páros edzésünk, amit izgatottan várok, mivel megérkezett az új páros kenunk. Elsődleges célunk idén, hogy az olimpiai válogató megnyerjük párosban. Utána két világkupán a másik magyar egység előtt kell végeznünk. Ha ezeket a kitételeket teljesítjük, akkor szerepelhetünk az olimpián” – mondta Balla Virág.

Két legjobb női kenusunk még egy edzőtáborba elvonul a válogató előtt, de ezúttal nem külföldre: március 9. és 21. között otthon, Szolnokon készülnek majd.