Vásárosnamény

Vásárosnaményban találkoztak a Felső-Tisza képviselői

511
A Bejárható Magyarország programban részvevő Felső-Tisza régió képviselői találkoztak tegnap Vásárosnaményban, ahol a Magyar Kajak-Kenu Szövetség, mint konzorciumvezető tájékoztatta a programban szereplő településeket a pályázat aktuális állapotáról.

A Széchenyi 2020 program keretében megvalósuló GINOP 7.1.2-15-2016-00001 számú projekt vásárosnaményi vízitúra megállóhelyén, a Bereg Szíve Üdülőközpontban javában zajlik az egykori gyermektábor rekonstrukciója, amelynek célja, hogy az ingatlanon található épületek közül a főépület, mint közösségi tér és egy hozzá kapcsolódó gondnoki épület felújítása megvalósuljon.

Schmidt Gábor, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnöke elmondta: Tiszaújvárosban megvalósuló kivitelezési feladatok közbeszerzési eljárása is lezárult, amelynek köszönhetően hamarosan elindulhat a beruházás. A Felső-Tiszán öt helyszínen ingatlan fejlesztéseket hajtanak végre, több megállóhelyen pedig eszközbeszerzéssel támogatják az aktív turisztikai hálózat kialakítását.

„Komplexen kezeljük ezt a térséget, és az eddig elnyert európai uniós támogatások mellett igyekszünk más forrásokat is elérni, bevonni. Februárban 1,2 milliárdos kormányzati forrás felhasználási lehetőségeiről folytattunk egyeztetéseket” – mondta az elnök, aki elmondta: szövetségi támogatások is elérhetővé válnak azon települések számára, amelyeken iskolai, diáksport vagy egyesületi keretek között elindul a vízi élet. Tiszaújvárosban már régóta vezető szerepet tölt be a sportág, Ibrányban megalakult a kajak-kenu és vízitúra egyesület, Tokaj amellett, hogy színvonalas utánpótlást biztosít, rendezője a Vízitúra Kupa egyik fordulójának, amely idén már az Olimpiai Ötpróba része, míg Vásárosnamény tavaly a sárkányhajó Roadshow egyik állomása volt.

Avar Balázs, a Felső-Tisza régió konzorciumi pályázat projektmenedzsere elmondta: hamarosan minden helyszínen elindulnak a kivitelezési munkák, így az év végéig lezárulhat ebben a térségben a program, amelynek az ingatlan felújítás és az eszközbeszerzés mellett egyik kulcsfontosságú eleme a hatékony marketingtevékenység. Schmidt Gábor arról tájékoztatott, hogy a fejlesztéssel kapcsolatos tájékoztató táblák és információs rendszerek típusáról már döntés született, az arculattal kapcsolatban akadnak már csak kérdések. A szövetség szeretné exkluzív kiadványokkal, videós kampányokkal népszerűsíteni a projektet, és a nyár folyamán elindul az az interaktív felület (viziturapont.hu), amely segíti a vízitúrázni vágyókat programjaik és úti céljaik megtervezésében.