Mégse

Több mint 500 diák evezett

A főváros által támogatott Budapesti Kajak-Kenu Szövetség rendezésében a hétvégén került sor a Diák Kupára.

Hír

Az Újpesti Öbölben tartott eseményen délelőtt a 4000, délután pedig az 500 méteres versenyeket rendezték meg, amelyekre több mint 500 kölyök és serdülő korosztályú diák nevezett.

„Kicsit tartottam tőle, hogy nem tudjuk-e tartani a versenyt, mert előző éjszaka végig dörgött az ég, de kisebb zivatarokkal megúsztuk. Nagyon jó hangulatban telt az esemény, ahova nemcsak Budapestről, hanem az egész országból érkeztek versenyzők” – mondta Dombi Rudolf, a Magyar Diáksport Szövetség területi képviselője, a Budapesti Kajak-Kenu Szövetség főtitkára és a Magyar Kajak-Kenu Szövetség budapesti régiójának koordinátora.

Jövőre Budapest lesz Európa fővárosa, az eseményt már ennek keretében rendezték meg.

Emberfeletti magyar teljesítmény az Eb-n

Akárcsak tavaly, az idén is 15 érmet szerzett a magyar kajak-kenu válogatott az Európa-bajnokságon, és bár az aranyérmek számában nem léptünk előre, de Hüttner Csaba szerint ez sokkal erősebb Eb volt, mint a tavalyi, mivel ez a verseny kvalifikált az Európa Játékokra.

Hír

„Abszolút elégedett vagyok a teljesítménnyel. A célunk az, hogy a világbajnokságra megtartsuk ezt a jó formát – kezdte az értékelést a szövetségi kapitány, aki a szakágakon is végigment, kezdve a férfi kenuval. – Kiss Tamás negyedik helye egy előre mutató teljesítmény, benne lett volna egy érem is. A dobogóra nehéz felállni a vb-n, de egy stabil pontszerző hely meg lehet neki is.

A párosokat pedig tovább kell erősíteni, és konkurenciát kell teremteni nekik.”

Az 500 férfi kajak négyes a bravúrosnak mondható harmadik helyen végzett, Hüttner Csaba szerint reálisan a harmadik legjobb négyes most a miénk a spanyolok és a németek mögött. „Nagyon boldog lennék, ha a vb-n is a dobogóra tudnának állni a srácok, akiknek most azért kell dolgozniuk, hogy csökkentsék a hátrányukat a spanyolok és a németek mögött a vb-ig, majd pedig az olimpiáig.”

A férfi kajak négyes remekül ment, de tovább kell fejlődni, hogy utolérjük a két legjobb egységet

A szövetségi kapitány kiemelte, hogy a férfi kajakosoknál az 1000 méter párosban állunk a legtávolabb az olimpiai kvótaszerzéstől. Nagyon bízik ugyanakkor az 500-on most Európa-bajnoki címet nyert Mozgi Milán, Somorácz Tamás kettősben, de fel kell építeni melléjük további párosokat.

A férfi egyes kajakosoknál Hüttner Csaba szerint két versenyző emelkedik ki, a portugál Fernando Pimenta és Kopasz Bálint. „Azt azért látni kell, hogy a hazai versenyeken Bálint nincs olyan erőkifejtésre kényszerítve, mint itt a világversenyeken, és az 500 méterre elkészült az erejével fejben és fizikálisan, innentől kezdve csak az 1000 egyesre fog koncentrálni, ami szerintem jó döntés.”

Kopasz Bálintnak sok volt az 500 és az 1000 egyes, mostantól csak a hosszabb távra koncentrál

A szülés után két Eb-arannyal és egy Eb-ezüsttel visszatért Kozák Danutáról a szövetségi kapitány elmondta, hogy számított erre a remek teljesítményre, és örül, hogy az ötszörös olimpiai bajnok bebizonyította, hogy továbbra is Magyarország egyik legjobb sportolója, és mindig lehet rá számítani.

A kenus Balla Virág ugyancsak három érmet, két aranyat és egy bronzot nyert.

„Ezen a versenyen emberfelettit alkotott,

ez a teljesítmény egy nagy lökést adhat neki a világbajnokságra, de nem szabad ezzel megelégedni, hiszen a vb-n kanadai és kínai versenyzők is lesznek, ezért tovább kell dolgozni és fejlődni.”

Kozák Danuta mellett Balla Virág volt a magyar válogatott másik sztárja

A világbajnokságot augusztus 22. és 26. között Portugáliában rendezik, előtte, július 13. és 15. között vár még egy válogató a versenyzőkre Szolnokon.

Öt magyar Eb-érem 500-on

Három aranyérmet is szereztek a magyarok az 500 méteres távon a belgrádi kajak-kenu Európa-bajnokságon, Kozák Danuta kajak egyesben, a címvédő Balla, Takács kettős pedig kenu párosban nyert – mindkettő olimpiai szám, míg a harmadik magyar 500-as arany a Mozgi, Somorácz kajak páros nevéhez fűződik.

Hír

A szülés után visszatért Kozák Danuta formájáról már az sokat elmondott, hogy a világbajnokok sorát felvonultató magyar mezőnyben a válogatón hatalmas fölénnyel nyert 500 egyesben, és ugyanezt a teljesítményt lemásolta most Belgrádban is. A fehéroroszok világbajnoka, Khudzenka próbálta vele tartani a tempót, de ötszörös olimpiai bajnokunk végig fél hajóval vezetve, magabiztosan nyerte meg az aranyérmet.

„Nehéz pálya volt nagyon, egyrészt lötyögött a víz, másrészt hosszú volt a múlt hét és ez a hétvége is sok már, fáradt vagyok.

Nem számítottam rá, hogy két arannyal tudok visszatérni az Eb-n,

és ha ilyen fáradtan dobogón tudok végezni 200-on is, az már bravúr lenne” – mondta a négyesben is aranyérmes Kozák.

Balla Virág és Takács Kincső is végig vezetve győzött vasárnap, és szerezte meg a magyar csapat harmadik aranyát. Kenu kettősünk is olimpiai számban, 500 párosban nyert, és védte meg Eb-címét.

„A rajtunk nem volt a legjobb, de a közepét jobban megcsináltuk, a végén próbáltunk még húzni, én azt hittem, hogy kiesik a lapát a kezemből. Most meglehetősen elfáradtam, de van két és fél órám a 200 egyesig, és utána jön még egy páros, igaz, ott majd Kincső segít” – mondta Balla Virág.

A férfi kajak párosoknál Mozgi Milán és Somorácz Tamás – nem olimpiai számban ugyan, de nagyon erős mezőnyben – fantasztikus hajrát produkálva szintén az első helyen ért célba.

„Nem ez volt életünk pályája. Nem jól jöttünk ki a rajtból, aztán a németek elmentek, én elkezdtem kapkodni, a végén kockára is kötöttem, de mégis sikerült nyernünk. A következő válogatón 500 és 1000 párost is megyünk” – mondta Somorácz Tamás.

A Medveczky Erika, Csipes Tamara kajak páros csak nemrég ült össze, de máris fantasztikusan teljesített az Európa-bajnokságon, miután az olimpiai számban, 500 párosban ezüstérmet nyert, csupán egy hajszállal lemaradva a francia hajótól.

„Nem láttuk a franciákat, ilyenkor nem tudunk kinézni, még egyesben is necces, párosban viszont teljesen szétesne a mozgásunk. Mentálisan nagyon megterhelő volt az elmúlt néhány nap, annyit kellett állítgatni a hajót és a lapátot. Maximális pálya volt ez most, és ez erre volt elég. Jó párost alkotunk, szerintem lesz folytatása ennek a hajónak” – nyilatkozta a szülés után visszatért Csipes Tamara.

A férfi kajak négyeseknél, ahogy azt várni lehetett, a régóta együtt evező spanyol és német hajó kiemelkedett a mezőnyből. A harmadik helyért azonban hatalmas harc ment, és a nemrég összeült Tótka Sándor, Molnár Péter, Dudás Miklós, Kuli István egység meg is szerezte azt.

Tótka Sándor: „Kemény pályát tudtunk menni. Tavaly két aranyérem után megtanultam, hogy az Eb nem fontos verseny, a világbajnokságra készülünk. Jó alapunk van, tudunk még hova fejlődni. Nagyon boldog vagyok persze a bronzzal, szerencsére egy csapatban tudunk edzeni, így a határ a csillagos ég. A vébén még jobbak leszünk.”

Dudás Miklós: „Elégedett vagyok. Az várható volt, hogy a spanyolok és a németek jobbak lesznek, mert egy éve együtt eveznek. Nekünk még van mit csiszolni a négyesünkön, és van is időnk a világbajnokságig, ahol akár még jobbak lehetünk, ha ilyen ütemben tudunk tovább fejlődni.”

Az 1000 méteren ezüstérmes Kopasz Bálint 500 kajak egyesben kilencedikként zárt, a Hajdu Jonatán, Fekete Ádám kenu páros pedig a negyedik helyen végzett.

A paraversenyzők közül a KL3-as kategóriában ezüstérmet nyert Suba Róbert. „Kicsit aggódtam az időjárás és a hínár miatt, a rajt előtt a hajóm orrára rá is akadt egy fészek, de sikerült megkérnem egy versenyzőtársamat, hogy szedje le. A szezon ezen szakaszát tekintve jó a formám, de sok van még bennem, és a vébére kihozhatjuk a maximumot, és meg tudom szerezni az aranyat is.”

Ugyanitt Juhász Tamás ötödik, a nők ugyanezen számában Fehér Annamária hatodik, női KL2-ben pedig Varga Katalin ötödik lett.

Délután a 200 méteres döntőket rendezik a belgrádi Eb-n.

A vasárnapi 200-as, magyar érdekeltségű A döntők:
13.05 NK1 (Kozák Danuta)
13.24 K1 (Birkás Balázs)
13.37 NC1 (Balla Virág)
13.50 NK2 (Hagymási, Szabó)
14.03 C2 (Hajdu, Fekete)
14.16 K2 (Birkás, Balaska)
14.29 NC2 (Balla, Takács)

A vasárnapi 5000-es döntők:
15.20 K1 (Varga Ádám)
15.50 C1 (Kiss Tamás)
16.30 NK1 (Takács Tamara)
17.10 NC1 (Lakatos Zsanett)