Mégse

Tele lett Fadd-Dombori és az Újpesti-öböl is

Hétvégén az Újpesti-öbölben rendezték a Budapesti- és Pest megyei bajnokságot, Fadd-Domboriban pedig hosszú évek után szerveztek ismét Vidék bajnokságot az utánpótlás számára. A két helyszínen több mint kétezren álltak rajhoz.

Hír

“Idén kissé átalakult a rendszer, a Pest megyei egyesületek ugyanis nem a Vidék bajnokságra jöttek, hanem ők a budapesti versenyen indultak el” – meséli Boros Gergely, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség régiós koordinátora, aki paksiként a Vidék Bajnokság szervezésében is részt vett.

Ettől a vidéki versenyen kicsit kevesebben vettek részt, ennek ellenére a nevezések száma meghaladta a 2500-at. A nemrég felújított Fadd-Dombori pályán évtizedek után rendeztek ismét gyorsasági versenyt.

“Amikor Faddon utoljára síkvizi regatta zajlott, akkor még álltak a beton indító-pontok, azóta sokat változott a pálya kinézete. A vízesblokkokat az önkormányzat újította fel egy-két éve, így maga a létesítmény rendben volt, elfértek a csapatok.

Sok edzővel beszéltem, akik szerint jót tett, hogy ezúttal nem Sukorón rendeztük a versenyt.

Két és fél hét múlva az utánpótlás országos bajnokságot is itt tartjuk és minden valószínűség szerint a diákolimpiát is Faddon bonyolítjuk” – tette hozzá Boros Gergely.

Az időjárással a budapesti és a Tolna megyei helyszínen sem volt gond, időként feltámad a szél, de versenyek rendben lezajlottak. A nevezések száma az ötezret közelítette meg, a két helyszínen közell 2000 fiatal kajakos és kenus állt rajthoz.

Nánásiékkal indul a “csapatás”

Az Öreg-Túr folyón, a Felső-Tisza vidékén, valamint a Bodrogzúgban vízitúrázott május közepén Ördög Nóra és Nánási Pál családja. A házaspár utazásairól internetes naplót, vagyis vlogot vezet a youtube-on, az epizódokat több tízezer rajongójuk követi. A vízitúrán forgatott Nánásiék-vlogok "CSAPATUNK" címmel a következő napokban jelennek meg a videómegosztó oldalon.

Hír

Hogy éreztétek magatokat a vízitúrán?

Ördög Nóra: Természetesen szuperül. A világ legkülönbözőbb pontjain jártunk már, de ennél szebb vidékeket talán még nem láttunk. Ráadásul egy vizítúrára nagy társasággal jó menni, erre az útra a gyerekeink mellett velünk tartott a családunk és a barátaink is, és végig nagyon jól éreztük magunkat. Az igaz, hogy kenuzni néha elég melós, mégis nagyon vidáman telt az a néhány nap a vízen.

Nánási Pál: Teljesen igaz, olyan vadregényes vízeken is eveztünk, mintha a dzsungelben, vagy egy madárrezervátumban lettünk volna, elképesztő volt látni a természet érintetlenségét. Valóban az utóbbi időben inkább távolabbi, egzotikus helyeken jártunk, de nagyon szerettünk volna végre itthon is utazós vlogot forgatni. A túrán szép helyeket láttunk, finom borokat ittunk, jókat ettünk, és egy teljesen új aspektusból ismertük meg az országot.

Hogy született a túra ötlete?

Nóra: Bizonyos szempontból régóta kapcsolatban állok a kajak-kenuval. Szegedtől nem messze, Mórahalmon születtem, azon a vidéken pedig egyértelmű, hogy valamennyire mindenki követi a sportágat. Idén is ott leszünk a Maty-éren, az augusztusi világbajnokságon és nagyon fogunk szurkolni a magyaroknak. A vízitúrázást pedig már rég ki szerettük volna próbálni.

Pál: Tőlem sosem álltak távol a vízisportok, miután fiatalabb koromban versenyszerűen eveztem, ráadásul nem én vagyok az egyetlen a családban, aki otthonosan mozog ebben a világban, így adta magát a túra ötlete. A sportág arcait, legnagyobb versenyzőit pedig már többször fotóztam, úgyhogy bőven van személyes kötődésem.

Mikorra készülnek el, kinek szólnak a túrán forgatott vlogok?

Pál: Az első rész június 23-án, vasárnap kerül fel a youtube csatornánkra, amelyet már több mint 130 ezer néző követ. Aztán 2-3 naponta tesszük fel a minisorozat újabb részeit, összesen 5-6 epizódot tervezünk. A túra megszervezésében segített a Magyar Kajak-Kenu Szövetség. Velük együtt abban bízunk, hogy a vlogunkkal sokaknak kedvet tudunk csinálni ehhez a műfajhoz, mert vízitúrázni tényleg hatalmas buli. Nekünk meg ez lesz az egyik kedvenc sorozatunk.

Nóra: A követőink pontosan tudják, hogy az utazásaink során kapszulákat is szoktunk elrejteni, ez most sem marad el. A játék lényege, hogy aki megtalálja a kapszulát, annak jár valamilyen nyeremény, vagy velünk kapcsolatos személyes élmény. Nem akarom lelőlni a poént, ezért nem mondom el, hogy ebben a szériában hova rejtettünk kapszulát, de annyit elárulok, hogy azt a helyet szinte csak vízen, kenuval lehet megközelíteni. Egyébként meg  a kapszulától függetlenül mindenkinek javaslom, hogy szedje a sátorfáját, szálljon vízre és túrázon nagyokat a vizeinken, mert Magyaroszág rejtett szépségeit fedezheti így fel.

fotó: Nánási Pál

Kopasz Bálint szintet lépett – aranyérmes az Európa Játékokon!

Kopasz Bálint a portugál Fernando Pimentát megelőzve aranyérmet nyert a rendkívül fontos K-1 1000 méteres olimpiai számban a minszki Európa Játékokon. A nehézségek ellenére a Kárász Anna, Kozák Danuta páros is nyert egy ezüstérmet.

Hír

Fantasztikusan indult a nap, hiszen a férfiak király számában, K-1 1000 méteren az A döntőben Kopasz Bálintért szoríthattunk. A fiatal magyar kajakos hat napja ünnepelte 22. születésnapját, és kiváló formában érkezett Minszkbe. A fináléba is a legjobb idővel jutott be, és ennek megfelelően kiválóan is rajtolt.

Legnagyobb riválisával, Fernando Pimentával ellógtak a mezőnytől, és egyértelműen kettőjük különversenyét hozta az egyik legfontosabb olimpiai szám. Pimenta sokáig vezetett, ám a hajrában Kopasz indított, és szinte állva hagyta a portugált. Az utolsó métereken még közelített rá egy kicsit az aktuális világbajnok, de nem tudta befogni Kopasz Bálintot, aki nagy világversenyen először győzte le Fernando Pimentát. Kopasz nemcsak a magyar kajak-kenu válogatott, hanem az egész magyar küldöttség első aranyérmét szerezte a minszki játékokon.

„Hatalmas dolog ez számomra, hogy nyerni tudtam egy ilyen kemény mezőnyben – kezdte Kopasz. – Egy erős finist indítottam az utolsó 200 méteren. Egy rendkívül jó pályát mentem,

zseniálisan osztottam be az erőmet, ennél jobban nem is tudtam volna.

Az utolsó 50 méteren éreztem, hogy jön fel rá Pimenta, pedig nem szoktam figyelni az ellenfeleket. Nagyon elsavasodott a végére a kezem, alig tudtam már mozgatni, ennél többet nem tudtam volna többet beletenni ebbe a pályába, hihetetlenül elfáradtam. Jó alap ez a világbajnokság előtt, de folytatom tovább a munkát, még keményebben fogok edzeni, hogy minél jobban szerepeljek a vébén.”

Kopasz Bálint Facebook-oldalunknak is adott nyilatkozatot:

A következő számban, kenu egyes 1000 méteren Kiss Tamásnak szurkolhattunk, akiben keddről már benne volt egy előfutam és egy középdöntő. Az olimpiai bronzérmes magyar versenyző a rendkívül erős mezőnyben végül hatodik lett, a lengyel Tomasz Kaczor győzött.

A nap harmadik A döntőjében a Kárász Anna, Kozák Danuta páros állt rajthoz, amelynek nem volt egyszerű dolga, hiszen egyrészt Kozák Danuta felkészülését betegség hátráltatta, másrészt egy bivalyerős fehérorosz egység volt a legnagyobb ellenfél. A hazai pályán versenyző Volja Khudzenka, Marina Litvinchuk duó kiváló rajtot vett, és fikarcnyi esélyt sem adott a teljes mezőnynek. A Kárász, Kozák kettős bő másfél perces hátránnyal a második helyen végzett.

Kárász Anna bízott benne, hogy a fehéroroszok elfáradnak. „Pálya közben nem is érzékeltem, hogy ennyire elmentek a fehéroroszok, csak azt láttam, hogy nem mi vagyunk elől. Nem sikerült jól a rajtunk, nem tudom, miért. Készültünk a 200-as indításra, bíztam benne, hogy nem fogják bírni a végét, de

mi sem tudtunk úgy megindulni, ahogy terveztük.

Mindketten azt érezzük, hogy egyre fáradtabbak vagyunk, és napról napra nehezebb.”

Kárász Anna Facebook-oldalunkon is nyilatkozott:

Kozák Danuta sajnos már érzi, hogy a betegsége miatt nincs a legjobb formában. „Éreztem, hogy rossz volt a rajt, nagyon zavart az oldalszél is, pedig nem szoktam vele törődni. El kell ismerni, hogy szépen mentek a fehéroroszok. Sajnos érzem magamon a betegséget, nem vagyok abban a formában, amiben szerettem volna lenni.

Mentjük a menthetőt, de már nincs meg az az erőm, ami kellene.

Az Európa Játékok után lesz egy hosszabb alapozás, bízom benne, hogy a szegedi világbajnokságon jobb formában leszek.”

Az A döntőket a férfi C-2 1000 méteres verseny zárta, amelyben az élete első felnőtt világversenyén induló Kiss Balázs, Dóri Bence fiatal egység a kilencedik helyen végzett.