Mikéék célja: vb-érem olimpiai számban

A világbajnoki dobogóra vágyik az idén a Korisánszky Dávid, Mike Róbert kenupáros 1000 méteren, ezért hajlandóak az 500 métert is feláldozni.

Hír

A kettős tavaly nem zárt jó évet, 500 méteren az ötödik, az olimpiai számban, 1000 méteren pedig csak kilencedik lett a világbajnokságon, a sikertelen szezon ellenére úgy döntöttek, hogy az idén is együtt versenyeznek.

„Nemcsak világbajnoki résztvevő, hanem érmes szeretnék lenni az olimpiai számban. Ezért lehet hogy az 500 métert hanyagolni fogjuk és csak az 1000-re készülünk” – mondta a Dél-Afrikában edzőtáborozó Mike Róbert.

Párjával 3-400 kilométert eveznek a 25-30 fokos szélcsendes, ideális körülmények között. „Ez a legoptimálisabb idő, főleg úgy, hogy otthon havazik” – vette át a szót Korisánszky Dávid.

Galéria a dél-afrikai edzőtáborból:

Mike Robiék is Dél-Afrikában gyűjtik a kilométereket. #kajakkenusport #canoehungary

Magyar Kajak-Kenu Szövetség (@kajakkenusport) által megosztott bejegyzés,

Párosban tavaly a Vasbányai Henrik, Kiss Tamás duó volt a legnagyobb ellenfelük itthon, de Kiss Tamás az idén csak az egyesre koncentrál, és Kozák Danutával készül a minél jobb egyes szereplés reményében (részletek itt), így könnyebb dolguk lehet Mikééknek.

„Fogalmam sincs, hogy kik lehetnek az ellenfeleink, nem is érdekel. Ha az ellenfelekkel foglalkoznék, akkor magammal nem, az pedig nagy hiba lenne” – mondta Mike Róbert.

Dél-Afrikába nem vittek páros hajót, március közepén, már magyar vizeken fognak először összetérdelni.

Tudósítás a helyszínről:

Kilenc döntőben hat magyar érem

Hat érmet szerzett a magyar kajak-kenu válogatott a szegedi Világkupa szombati versenynapján, amelyen összesen kilenc döntőt rendeztek. A magyar csapat így nyolc éremnél, a paraérmeket is beleszámolva, már tizenegynél jár a szezon első nemzetközi versenyén.

Szeged2018
Hír

Női kajak egyes 500 méteren, tehát olimpiai számban két magyarért is szoríthattunk a döntőben, ahol Bodonyi Dóra nagyon érett versenyzéssel ezüstérmes lett az új-zélandi Ryan Caitilin mögött. Ugyanitt Medveczky Erika a hatodik helyen végzett.

Bodonyi Dórát nem lepte meg az eredmény. „Számítottam rá, hogy Caitlin jó lesz, az új-zélandiak csúcsformában versenyeznek, mert már túl vannak a válogatón, szóval nagyon örülök ennek a második helynek. A mi válogatónkon szeretnék jó pályákat menni. Az is eldőlt, hogy Szabó Gabival összeülök 500 párosban és szerintem 1000 párosban is odaállunk a rajthoz.”

A női kajak 500 párosok döntőjében is két magyar hajó volt érdekelt, de kisebb meglepetésre nem sikerült érmet szerezni egyiknek sem, a Takács Tamara, Vad Ninetta egység a negyedik, Szabó Ágnes és Racskó Fruzsina pedig hatodik lett. „Én nagyon meghaltam a végére. Csupán negyedszer ültünk ma össze, nem is edzettünk még így együtt. Levonjuk a következtetéseket, és tanulunk belőle” – mondta Vad Ninetta.

A király számban, férfi kajak egyes 1000 méteren Kopasz Bálint viszont ezüstérmet nyert. Az algyői versenyző a döntőben 250-nél a hatodik, 500-nál az ötödik helyen haladt, majd remek hajrával a második helyre jött fel, de a portugál Fernando Pimentát nem tudta befogni.

„Erős hátszél volt, amelyhez oldalszél is társult, így nem volt tökéletes a pálya, de nekem ez kedvezett – kezdte Kopasz Bálint. – 700 méteren keresztül mentem egy 90-95 százalékos tempóban, de éreztem még magamban erőt, szóval az utolsó 300 méteren megindultam. Gondoltam, hogy Pimenta nagyon gyors lesz, bár szerettem volna megnyerni a versenyt, de így is nagyon elégedett vagyok. Tervezem azért, hogy megverem őt.”

Hajdu Jonatán és Fekete Ádám zseniális versenyzéssel másodikként ért célba kenu kettes 500 méteren. Ugyanitt Slihoczki Ádám és Szőke Attila hatodik lett. „Az előfutamban volt egy kis diszharmónia, rossz érzéssel keltünk ki, ezt át kellett beszélnünk. Sikerült, és a döntőben meg is tudtuk csinálni azt, amit szerettünk volna” – mondta Fekete Ádám. Hajdu Jonatán hozzátette: a cél, hogy jövőre az olimpiai számban, 1000 méteren is jól tudjanak menni.

Ugyancsak 500 méter férfi párosban, csak a kajakosoknál született még egy magyar érem, Nádas Bence és Erdőssy Csaba harmadikként zárt, ugyanitt Németh Viktor és Koleszár Mátyás hatodik lett. „Nagyon örülök ennek a bronzéremnek. Kemény rajtot vettünk, és ezt az iramot akartuk tartani addig, ameddig csak tudjuk. A hoppot 350-nél mondtam be, abból próbáltunk egy újat indítani, szerintem sikerült” – nyilatkozta Erdőssy Csaba.

Női kenu párosunk, a Balla Virág, Takács Kincső kettős két bronzérmet is nyert, előbb 200 méteren, a gyengébbik számukban lettek harmadikak, majd fél órával később az új olimpiai számban, 500-on is odaálltak, és itt is harmadikként értek célba. Utóbbi versenyben a Kisbán Zsófia, Bragato Giada páros a hatodik helyen ért célba.

„Az 500-as futam sokkal nehezebb volt, nagyobb meccselés zajlott a pályán, mint 200-on. Úgy érzem, hogy a tavasz azon szakaszában vagyunk, amikor erős iramot tudunk menni, de a gyorsaság, a robbanékonyság még hiányzik” – mondta Takács Kincső.

Az új olimpiai számban, női kenu egyes 200-on rendkívül magas volt az indulói létszám, 45-en neveztek, öt előfutamot rendeztek, ahonnan csak a középdöntőbe lehetett bejutni, a két magyar, Takács Kincső és Balla Virág ezt magabiztosan abszolválta is.

Férfi kajak páros 200 méteren Apagyi Levente és Hérics Dávid a hatodik, Csizmadia Kolos és Varga Márk pedig a nyolcadik helyen zárt.

Lapozható galéria:

Kenu egyes 1000 méteren egy középdöntőbe került Kiss Tamás és Bodonyi András, utóbbinak sikerült kiharcolnia a fináléba jutást, ahol a hetedik helyen végzett. Olimpiai bronzérmesünk viszont a középdöntőben a táv első felében a mezőny hátsó régiójában ment, későn kezdte el a hajrát, és 0,01 másodperccel lemaradt az A döntőről. Kiss aztán a B döntőt simán megnyerte.

A pénteki két éremmel együtt már nyolcnál jár a magyar csapat. Ha a paraérmeket is beleszámítjuk, akkor már 11 érmünk van, miután a pénteki kettő mellé szombaton nyertünk még egyet. A VL2 férfi kenu 200 méteres számban Juhász Tamás végzett a harmadik helyen, ugyanitt Suba Róbert hatodik lett.

„Szeles volt a pálya nagyon, nekem nem volt kedvező, mivel én bal oldalt evezek, ki is sodródtam a pálya szélére. Én ugye kenuval kezdtem, majd kajakoztam, most tértem vissza ismét a kenuhoz. Az Eb-n és a vébén is dobogóra szeretnék állni” – monda Juhász Tamás. KL2 női kajak 200-on Varga Katalin hetedikként, KL3 női kajak 200-on pedig Fehér Annamária kilencedikként zárt.

Szombaton délután csak előfutamok és középdöntők lesznek, míg a vasárnapi zárónapon 15 A döntőt is rendeznek a szegedi Maty-éren.

Kiváló a hangulat, várunk mindenkit a szegedi Világkupán! #vilagkupa #szeged #cano #kajakkenusport

Magyar Kajak-Kenu Szövetség (@kajakkenusport) által megosztott bejegyzés,

Csúcsformán kívül is kiváló szereplés

Az éremszámmal elégedett Hüttner Csaba szövetségi kapitány, aki szerint a csúcsformát a válogatóra időzítő magyar csapat így is jól teljesített a szegedi kajak-kenu Világkupán.

Szeged2018
Hír

„Hiányérzetem legfeljebb amiatt lehet, hogy olimpiai számban nem szereztünk aranyérmet – kezdte az értékelést Hüttner Csaba a szegedi Világkupán 24 érmet nyert, így az éremtábla élén végzett magyar válogatott teljesítményéről. – Természetesen ez egy nagyon fontos nemzetközi verseny volt, ráadásul hazai közönség előtt, de ne felejtsük el, hogy nekünk két hét múlva lesz a válogatónk, akkorra időzítették a csúcsformát a versenyzők, nem pedig mostanra.”

Kiemelte, hogy az új olimpiai számban, 500 méteren mindkét férfi kajak négyesünk felállhatott a dobogóra, amely azt jelenti, hogy van nyolc olyan versenyzőnk, akik közül egy négyest kialakítva meg tudjuk majd szerezni az olimpiai kvótát.

„A női mezőnyben lesz a legsűrűbb a válogató, hiszen 500 egyesben dől el, hogy ki ül a négyesbe, tehát nagy baklövés lett volna, ha a versenyzők ide hozzák ki a csúcsformát. Ezzel együtt láttunk kiváló időeredményt Bodonyi Dórától, akit csak egy új-zélandi kajakos vert meg, de ők ugye csúcsformában érkeztek ide a válogatójuk után. Kellemes meglepetés volt a Lucz Anna, Kiss Blanka páros teljesítménye is.”

A kenusoknál látott előrelépést Hüttner Csaba, kiemelte, hogy Hajdu Jonatánék két számban is a dobogóra álltak, és már 500 méteren is tudnak jól menni, a kapitány reméli, hogy jövőre, olimpiai számban, 1000 méteren is számolni kell majd velük.

„Az egyik legnagyobb mezőny női kenuban volt, hiszen volt olyan szám, ahol hat előfutamot rendeztek. Nagyon jó jel, hogy a szegedi Nagy Bianka ifjúsági korú versenyzőként is dobogóra tudott állni, tehát van még egy emberünk Balla Virágon, Takács Kincsőn és Lakatos Zsanetten kívül, aki nemzetközi versenyen is kimagaslót tud nyújtani.”

A duisburgi Világkupára jóval kisebb és fiatalabb magyar küldöttség utazik, a két férfi kajak négyesben két-két ember helyet cserél, Balaska és Birkás megy Mozgival és Somoráczzal, míg a másik hajóba Tótka, Molnár, Kuli és Dudás ül be. Mellettük Nagy Bianka, Molnár Csenge, Apagyi Levente, Csizmadia Kolos és Varga Márk alkotja még a magyar csapatot.