A lángos odaát van! – elindult a nevezés a MOL Balaton-átevezésre

Már csak egy hónap van hátra az augusztus 12-i MOL Balaton-átevezés rajtjáig, amelyen 10,2 kilométert, azaz a Fonyód-Badacsony-Fonyód távolságot kell teljesíteni a részvevőknek. Az eseményt a fonyódi szervezőkkel karöltve a Magyar Kajak-Kenu Szövetség rendezi.

Lángos
Hír

A Magyar Kajak-Kenu Szövetség szervezésében egy új balatoni esemény mutatkozik be, augusztus 12-én Fonyód-Badacsony-Fonyód érintésével rendezik meg a Balaton-átevezést, amelyre minden kézi hajtású vízi járművel, kajakokkal, kenukkal, SUP-okkal, tengeri kajakokkal, sárkányokkal várják a részvevőket. A táv: 10,2 kilométer, az eseményre a www.balatonatevezes.hu honlapon, vagy a verseny napján déli 12 óráig a helyszínen lehet majd nevezni. Az átevezésben kategóriánként és abszolútban is győztest hirdetnek majd.

Az eseménnyel kapcsolatban tartott csütörtöki sajtótájékoztatón Schmidt Gábor, az MKKSZ elnöke elmondta: nem csak a versenysportra, de a szabadidős sportokra is nagy hangsúlyt fektet a szövetség, amely igyekszik az amatőr sportolók, az aktív turisztikában szereplők számára is új célokat, megmérettetési lehetőséget biztosítani.

Sok-sok túraeseményt szervezünk, Tokajban, Ráckevén, Leányfalun egyre nagyobb mezőnyök jönnek össze, így megfogalmazódott bennünk az igény, hogy az augusztusi gyönyörű időben a Balatonnál is összehozzuk ezt a közeget. A fonyódiak korábban már megrendezték ezt az átevezést, amelyet most szövetségünk és a MOL is felkarolt, így szélesebb körben is fel tudjuk hívni a figyelmet a vízi sportok szépségére. Az élmények, a jó hangulat és az ajándékok mellett, a távot teljesítőket lángossal várjuk Fonyódon” – utalt Schmidt Gábor a verseny „szlogenjére”.

Az eseményben a szövetség régi partnere, a MOL is nagy fantáziát látott, így a Polaritás és a Red Bull mellett névadószponzorként állt a Balaton-átevezés mellé, amely egyébként az Olimpiai Ötpróba sorozat része.

„A mozgás mindenkié. A MOL-t többnyire az élsporttal azonosítják az emberek, pedig nagyon sok szabadidős kezdeményezést támogatunk, sok ilyen programban veszünk részt. A Balaton-átevezés az általunk támogatott Nagyon Balaton rendezvénysorozat része. A MOL szereti a kajak-kenut, a Balatont, a sportot, így mi mindenképpen ott leszünk a rajtnál”– tette hozzá Szollár Domokos, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

Vaskuti Máté, a rendezvény technikai igazgatója az eseménnyel kapcsolatos technikai részleteket osztotta meg az egybegyűltekkel. A www.balatonatevezes.hu honlapon már elérhető az összes információ és ma elindult az online nevezési felület is.

„Szeretnénk, ha minél többen regisztrálnának a honlapon keresztül, hiszen aki itt nevez, annak tudunk ajándékcsomagot, pólót biztosítani – mondta Vaskuti Máté. – A verseny érdekessége, hogy a teljes átevezést fixen rögzített hajókkal kialakított folyóson zajlik, a biztonságot vitorlások, mentőmotorosok garantálják. A másik érdekesség, hogy több kategóriában hirdetünk győzteseket, a rajtot követő kétszáz méteren szintidőt mérünk, a hajó sebessége alapján kategorizáljuk be az egységeket.”

És hogy milyen hajókkal lehet nevezni?

„Emberi erővel hajtott eszközökkel, pontosabban vízisport-eszközökkel. Ez lehet csónak, kajak, kenu, SUP, sárkányhajó, bármilyen eszköz, amely alkalmas egy ilyen táv leevezésére.”

Az eseményen közel 500 indulóra, körülbelül kétszáz-kétszázötven hajóegységre számítanak a szervezők. A nevezés elindult, ne feledjétek: A lángos odaát van!

Boldog születésnapot, Kati néni!

Ma ünnepli 75. születésnapját Fábián Lászlóné, Rozsnyói Katalin, aki másfél héttel ezelőtt sportágunk Arany Érdemérmese lett. A kajak-kenu sportnak több olimpiai bajnoki győzelmet is adó tréner az Év kajakosának választott Takács Tamarát készíti a 2020-as tokiói olimpiára.

Hír

Nehezen lehet rávenni a szereplésre, többnyire már kerüli a felhajtást, a nyilvánosságot. A válogatókon, a bajnokságokon is inkább a háttérben meghúzódva szemléli versenyzője sikereit. Az Év női kajakosának választott Takács Tamara két éve került Kati néni csoportjához, aki akkor még férfi versenyzőket készített, Tamara azonban szorgalmával, terhelhetőségével, tehetségével kivívta, hogy a csapat tagja lehessen.

A 2017-es idényre kettesben maradtak. Edzőnő és a fiatal tanítvány, aki nem is okozott csalódást. K-1 500 méteren felnőtt Európa-bajnok lett, a női négyes tagjaként világbajnoki címet szerzett, az egyes indulásért zajló szétlövés során pedig bebizonyította: ő is képes klasszis időeredményre, hiszen 1:47-tel kezdődő idővel lett második Medveczky Erika mögött. Sokan a tokiói olimpia nagy ígéretét látják benne, ám a ma 75. születésnapját ünneplő edző, Kati néni óvatosabban fogalmaz. Még nem a tokiói olimpiára készíti őt, hanem mindig a következő idényre.

„Lépcsőfokokban gondolkodunk – mondja Kati néni. – Idén felléptünk az elsőre, de még van három Tokióig. Tamara az a típusú versenyző, aki mindig többet akar, ám én igyekszem úgy beosztani a munkánkat, hogy maradjon benne az olimpiáig.”

Tamara véleménye szerint jó alany ahhoz, hogy nagy versenyző váljék belőle, mert formálható, lehet rá építeni és igényes a munkájával szemben. Ha kell, rá tud tenni még egy lapáttal – erről ismerszik meg az igazi bajnok, de megesik, hogy olykor pont ebből adódik nézeteltérése a versenyzőjével.

„Tud vitatkozni, és akkor helyre kell tennem. A minap is láttam rajta, hogy fáradtabb, s ezért nem azt az edzést csináltuk, amit előtte megbeszéltünk. Kérdőre vont, mire azt feleltem neki, hogy innentől kezdve nem mondok semmit. Meglepetés lesz minden nap – mondta Kati néni, aki jó kontaktust tudott kialakítani Tamarával, s élvezi az egy edző-egy versenyző felállást. Korábban volt, hogy nyolc kajakossal dolgozott egyszerre, s bizony a lányoknál a féltékenység gyakran felütötte a fejét.

„A férfiakkal könnyebb volt, nyíltabbak, kérdezhettem olyat is tőlük, amire könnyedén válaszoltak, hagyták, hogy belelássak a lelkivilágukba. A lányok mások, visszafogottabbak, no nem a pletykálásban, hanem a saját dolgaikkal kapcsolatban. Nem adják ki magukat” – folytatta Kati néni, aki szerint a versenyek, a téthelyzetek az edző számára is kihívást jelentek, s a szezon vége igazi megkönnyebbülést hoz. Mint ahogy megkönnyebbülést adott számára Kőbán Rita 1996-os atlantai győzelme.

És hogy a kikapcsolódást mi jelenti?

A sok-sok tennivaló, az edzésmunka, a feladatok, Fábián László, Öcsi bácsi ápolása mellett nem sok ideje jut a feltöltődésre, de saját bevallása szerint sem olyan ember, aki nyugalomban megülve tudná tölteni a mindennapjait. Mert semmit sem tud csak úgy, a maga egyszerűségében csinálni, mindig a maximumra törekszik. Ha kívánhatna egy jó tündértől a születésnapjára, hirtelenjében nem is tudná, hogy mi lenne az.

„Talán egy csendes nap. Amikor azt csinálom, amit én akarok, amikor az lehetek, aki én vagyok” – mondja Kati néni.

75. születésnapja alkalmából kívánunk neki több ilyen napot, és sok-sok boldogságot, egészséget

fotó: Balogh Zoltán/MTI

Hongkong hiányozni fog

Boros Adrián igazi kalandor. Bizonyította ezt már többször is, hiszen idén a dél-afrikai vadvizektől kezdve európai kihívásokon át jó pár maratoni versenyen állt helyt. Vasárnap új "terepen", a hongkongi surfski-világbajnokságon próbálta ki tudását.

Hír
A dunai hullámokon edződött kajakosok számára az óceán igazi kihívás. Pontosan ezt akarta megtapasztalni maratoni világbajnokunk, Boros Adrián, aki vasárnap a magyar színeket képviselhette a hongkongi surfski-világbajnokságon. Barina József tanítványa a 28. helyen zárt a versenyben, s ahogyan fogalmazott: ebben a műfajban van még mit tanulnia…
“Nem állítom, hogy jó volt, nagyon durván lötyögött a víz, alig lehetett evezni és a rajtot is rendesen elkapkodták a szervezők – mondta Boros Adrián, aki Szaszák Dénesnek köszönheti, hogy rajthoz tudott állni ezen a versenyen. – Az első hét kilométert szembeszélben tettem meg, és erősnek éreztem magam, így el tudtam menni egy olyan társasággal, amelyben ausztrál, új-zélandi, spanyol és portugál versenyzők lapátoltak. Ám amint a hátszélre fordultunk, mintha puskából lőtték volna ki őket, úgy meglódultak. Próbáltam tartani a tempót, de össze-vissza jöttek a hullámok, és nem igazán találtam a kombinációkat. Majd a vége felé, ahogyan ismét csillapodott a víz, újra rátaláltam magamra. A huszonnyolcadik helyen zártam, jó verseny volt, de van még mit tanulnom ebben a műfajban. Most szívem szerint egy kicsit örülök, hogy vége van ennek a versenynek, másrészt Hongkong hiányozni fog, mert remek hely.”
A surfski világbajnokságot két évente rendezik meg, 2019-ben Franciaország ad otthont a versenynek, amelyen mindenképpen szeretne indulni, és jobb eredményt elérni Boros Adrián.